اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

طرح جامع دفع آب‌های سطحی در اصفهان تنظیم شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح جامع دفع آب‌های سطحی ناشی از بارندگی باید در یک پروسه زمانی پنج ساله برای شهر اصفهان تنظیم شود.

طرح جامع دفع آب‌های سطحی در اصفهان تنظیم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان سید کریم داودی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه با جاری شدن مقطعی آب در رودخانه زاینده‌رود نباید تصور کنیم که مشکل خشکسالی این رودخانه برطرف شده است، اظهار کرد: اصفهان برای خروج قطعی از این بحران نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت منابع آبی است.

وی با اشاره به اینکه اگر با این دید که شاید دولت بودجه‌ای اختصاص بدهد تا مسائل کلان اصفهان برطرف شود، مشکلات و معضلات موجود در این کلان‌شهر پایان نمی‌یابد، اضافه کرد: مدیران ارشد و برنامه‌ریزان استان باید با استفاده از راهکار‌های کارشناسی شده نسبت به مدیریت منابع آبی در استان اصفهان اقدام کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه احداث سد پیش از پروژه تونل سوم و راه‌اندازی پروژه بهشت‌آباد از جمله راهکار‌های مورد نیاز در راستای رفع مشکل خشکسالی زاینده‌رود است، تصریح کرد: مسئولان و مدیران استان باید با استفاده از راهکار‌های قانونی پروژه مدیریت منابع آبی را در استان اصفهان کلید بزنند.

وی با بیان اینکه وجود یک ارتباط منطقی و عدالت‌محور بین شورا و مردم ضروری است، ادامه داد: در حال حاضر عدم وجود ارتباط منطقی و عدالت محور بین شورا و مردم در برخی از مناطق شهر به عنوان حلقه مفقوده‌ای در مدیریت شهری اصفهان است.

داودی با اشاره به اینکه این ارتباط در برخی از مناطق مناسب است اما شورای آینده باید نسبت به دست‌یابی به ارتباط منطقی و عدالت‌محور با مردم موجود در تمام مناطق اقدام کند، تاکید کرد: بارندگی‌های اخیر سبب شده که مردم نسبت به دفع آب‌های سطحی در سطح شهر نگران باشند.

وی با تاکید بر اینکه در صورت 40 میلی‌متر بارش باران در اصفهان کوچه‌ها و خیابان‌های شهر با مشکل آب‌های سطحی مواجه می‌شوند، افزود: در شهر‌ها دو نوع شبکه‌گذاری آب و فاضلاب وجود دارد که این شبکه‌گذاری‌ها شامل دفع فاضلاب خانگی و دفع فاضلاب خانگی به همراه باران هستند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اما طراحی شبکه فاضلاب اصفهان تنها شبکه دفع فاضلاب خانگی است، گفت: شهر‌ها در حال توسعه هستند و در برنامه‌ریزی‌های پیشین تعریفی برای گذر‌گاه‌ها و کوچه‌های موجود در سطح شهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه استفاده از چاه‌های سطحی به عنوان یک روش کوتاه‌مدت برای دفع آب‌های سطحی است، اظهار کرد: طرح جامع دفع آب‌های سطحی ناشی از بارندگی باید در یک پروسه زمانی پنج ساله برای شهر اصفهان تنظیم شود.

داودی با تاکید بر اینکه تنظیم چنین طرحی در کوتاه مدت امکان‌پذیر نیست، ادامه داد: شهرداری و معاونت عمرانی باید با استفاده از راهکار‌های کارشناسی شده معضل آب‌های سطحی ناشی از بارندگی را در بلند مدت در سطح شهر اصفهان رفع کند.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول