اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی:

صلاحیت 5655 ‌نفر برای شوراهای شهر و روستا در استان مرکزی احراز شد

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی از تایید صلاحیت پنج هزار و 655 نفر از نامزدهای چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان خبر داد.

صلاحیت 5655 ‌نفر برای شوراهای شهر و روستا در استان مرکزی احراز شد

ابوالقاسم نصراللهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: بیش از شش هزار نفر برای شرکت در انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان ثبت‌نام کرده‌اند که شورای نگهبان صلاحیت پنج هزار و 655 نفر را که معادل 94 درصد می‌باشد را مورد تایید قرار داده است.

وی تصریح کرد: از پنج هزار و 655 نفر نامزد تایید صلاحیت شده 942 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شهری و چهار هزار و 713 نفر روستایی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه یک ‌هزار و 33 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان اراک ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 405 داوطلب در شهرها و مابقی در روستا بوده است، ادامه داد: با نظر شورای نگهبان صلاحیت 950 نفر از این افراد تایید شده که 335 داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شهری و 616 نفر روستایی هستند.

نصراللهی افزود: در شهرستان آشتیان در مجموع 197 نفر نامزد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بودند که صلاحیت 188 نفر تایید شده است.

به گفته وی از بین این افراد 26 نامزد حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهری و 162 نامزد عضویت در شوراهای روستایی بودند.

وی بیان داشت: در تفرش نیز صلاحیت 33 کاندیدای شورای شهر و 372 کاندیدای شوراهای روستایی تایید شد.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه شورای نگهبان همچنین صلاحیت 676 نفر از نامزدهای انتخابات شهرستان خمین را تایید کرده است، گفت: از این تعداد 66 داوطلب عضویت در شوراهای شهر  و 610 داوطلب روستایی هستند.

نصراللهی ادامه داد: صلاحیت 248 نفر از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای دلیجان، 307 نفر از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خنداب نیز مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است.

وی افزود: در ساوه نیز صلاحیت 722 نفر تایید شده که از این تعداد 633 نفر روستایی و 89 نفر شهری هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه در زرندیه نیز صلاحیت 417 داوطلب احراز شده است، بیان داشت: از مجموع این افراد 80 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و 337 نفر روستایی هستند.

نصراللهی با اشاره به احراز صلاحیت نامزدهای کمیجان گفت: صلاحیت 250 نفر از داوطلبان این شهرستان احراز شده که از این تعداد 29 نفر شهری و مابقی روستایی هستند.

به گفته وی در شهرستان محلات نیز صلاحیت 152 نفر به تایید رسیده که از این تعداد 45 نفر شهری و مابقی روستایی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی خاطر نشان ساخت: در شهرستان شازند نیز تایید صلاحیت یک هزار و پنج نفر احراز شده که از این تعداد 143 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و 862 نفر روستایی هستند.

نصراللهی افزود: در فراهان نیز تعداد افراد تایید صلاحیت شده در مجموع 335 نفر است که از این تعداد 34 نفر شهری و 301 نفر روستایی هستند.

وی خاطر نشان ساخت: از مجموع افراد ثبت‌نام شده صلاحیت 94 درصد به تایید رسیده که تکمیل نبودن و نقص مدارک، عدم تایید صلاحیت از سوی مراکز چهارگانه و یا انصراف از دلایل مهم احراز نشدن صلاحیت شش درصد باقی مانده است.

انتهای پیام/87001‌/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول