اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران:

نباید شرکت در انتخابات مورد غفلت قرار گیرد

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات را ضروری می‌دانند بنابراین هیچ کس نباید از این مسئله غفلت کند.

نباید شرکت در انتخابات مورد غفلت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید داوود ساجدی امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد اظهار کرد: اکنون در این دنیا گرفتار شاخص‌های ظاهری هستیم و با این ویژگی‌ها به ارزیابی می‌پردازیم ولی فرد برتر کسی است که نزد خدا برترین باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: من و شما متکفل ریاست جمهوری و مسئولیت‌های کلان نیستیم ولی وظیفه داریم تکلیف خود را بدانیم و در همین راستا به ایفای نقش بپردازیم.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران به حساسیت شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: رهبری به طور رسمی اعلام کردند که رای ایشان مخفی است.

وی خاطرنشان کرد: تأکیدات مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است و این حضور قداست و اقتدار نظام را نشان می‌دهد.

ساجدی گفت: کسانی که در فتنه 88 دچار مشکل شده‌اند ممکن است این مسئله سبب شود انگیزه کافی برای حضور نداشته باشند.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات را ضروری می‌دانند بنابراین هیچ کس نباید از این مسئله غفلت کند زیرا مجموع یک نفر آرا، آرای 40 تا 50 میلیون نفر را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به سختی انتخاب فرد اصلح گفت: تفرق آرا بین مجموعه اصولگرایی وجود دارد که احتمال وجود دارد در روزهای آینده مواضع شورای نگهبان کار را به سمتی هدایت کند که تشخیص وظیفه آسان‌تر شود.

ساجدی با بیان اینکه اقتدار رهبری و نظام در جهان تردیدپذیر نیست گفت: اگر کاندیدایی از تأیید شورای نگهبان بگذرد دارای حداقل‌ها است بنابراین نتیجه هر چه شود و هر کسی رأی آورد جای نگرانی نیست.

وی تصریح کرد: به طور طبیعی وظیفه است شایسته‌ترین فرد از بین کاندیداها انتخاب شود و عهده‌دار عرصه نظام شود.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: زمانی که شرایط اینگونه به یکدیگر نزدیک می‌شود که افراد به سادگی نمی‌توانند بین صالح و اصلح تشخیص دهند باید مواظبت کنیم تا عامل نفاق، نگرانی و ناراحتی نشود.

وی با تأکید بر افزایش شناخت گفت: باید شناخت افراد با گفت‌وگو افزایش پیدا کند و در این زمینه باید بر خود مسلط باشیم و مقام معظم رهبری تأکید داشتند که در نفی یکدیگر حرف نزنید.

ساجدی عنوان داشت: در مناظره و مباحثه اصل آرامش مطرح است و کسانی که می‌توانند با آرامش فکر کنند و حرف بزنند موفق‌تر هستند بنابراین باید خونسردی خود را حفظ کرده و دلایل متقن را پیدا کنیم و بر اساس دلایل چگونگی رفتار را تبیین کنیم.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران دشمن‌شناسی را از دیگر ویژگی‌های کاندیدای اصلح ذکر کرد و افزود: کسی که دشمن اصلی خود را نمی‌شناسد نمی‌تواند با رهبری همراهی کند و به وظیفه خود در برابر نظام عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در فرازی از سخنان خود فرمودند کسی می‌تواند عهده‌دار ریاست جمهوری شود که از مال و ثروت برخوردار نباشد زیرا افراد دارا و غنی نمی‌توانند محرومیت را حس کنند و نمی‌توانند برای توانمند شدن فقیران برنامه داشته باشند.

ساجدی یادآور شد: شما به عنوان طلبه علاوه بر اینکه باید خود انتخاب کنید لازم است راهنمای دیگران باشید.

انتهای پیام/78003/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول