اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خرمشهر 31 سال پس از آزادی- 16

تقارن ولادت امیرالمومنین علی(ع) با پیروزی در عملیاتی که با نام او آغاز شد

سوم خرداد ماه سال 92 مقارن شده با دو جشن بزرگ ملی و مذهبی که در آن ولادت حضرت امیرمؤمنان علی(ع) و سالروز پیروزی بزرگ آزادسازی خرمشهر در عملیاتی با رمز «یا علی بن ابیطالب» تقارن یافته است.

تقارن ولادت امیرالمومنین علی(ع) با پیروزی در عملیاتی که با نام او آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، در فرهنگ ایرانی اسلامی ما، اهل بیت عصمت و طهارت(ع) جایگاه ویژه‌ای در زندگی روزمره و اعتقادات مردم ایران دارد.

مردم ایران در پس هر ولادت و شهادت امامان معصوم خود و روحیات خود را مطابق آنچه که شایسته آن بزرگان است هماهنگ نموده و در ولادت آن‌ها نوای سرور سر می‌دهند و در ایام شهادت ائمه رخت عزا بر تن کرده و در مدح مظلومیت آن امامان همام به شیوه‌های خاص خود سوگواری کردند.

ملت ایران از دیر باز به ولایت مداری و مذهب دوستی زبانزد بوده و این موضوع را می‌توان در نقطه به نقطه از خاک زر خیز ایران اسلامی به وضوح مشاهده کرد.

اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در جنگ تحمیلی الگوی بی مثالی برای رزمندگان کشور ما بودند که با ذکر نام امامان خویش جان تازه‌ای گرفته و در راهی که آنان بنا نهاده بودند گام برداشتند و به دل دشمن زدند تا خواسته ایشان را بر زمین نهادینه کنند.

عملیات بیت‌المقدس یکی از این مواردی است که به وضوح می‌توان در سال‌جاری به تقدس آن پی‌برد، عملیاتی که با رمز و نام مبارک امیرمؤمنان با کلام مبارک "یا علی بن ابیطالب" آغاز شد، امروز دقیقاً با ولادت حضرت امیر در روز سوم خرداد 92 تقارن یافته است.

اکنون یاد سخن شهدا و رزمندگان باید افتاد که می‌گفتند خرمشهر چیزی از کربلا کم نداشت و نام نجف ایران بی شک برازنده این شهر است.

شهری که عزیزترین جوانان خود را در راه حفظش داد و پاک‌ترین خون‌ها را در راه اسلام فدا کرد، امروز چشم انتظار آن است که نیست!!

خرمشهر با آن تقدسی که دارد، س از پایان جنگ تحمیلی تا کنون زخمی مانده علی رقم تمام توجهاتی که بر آن شده هنوز از شهر خرم خبری نیست.

هر ساله در روز سوم خرداد جشنی گرفته می‌شود و در آن بزرگ‌مردانی که حماسه بزرگی را رقم زده‌اند تجلیل می‌شود، اما هیچ گاه درد دل‌های آنان شنیده نمی‌شود و مشخص نیست که چرا خرمشهر فراموش شده است.

خرمشهر شهدای زنده بسیار دارد که لب از لب نمی‌گشایند تا مبادا که با گفتنش زبان بسوزد که در ماندش مغز استخوان می‌سوزد.

امیدوارم چون سال‌های گذشته فتح خرمشهر تنها به جشنی و نمایش ختم نشود و یاد خاطره آن حماسه و حماسه‌سازان زنده و رشیدان شهید آن شهر خرم به درستی گرامی داشته شود.

در شهری که جای جای کوچه‌هایش بوی شهیدان را می‌دهد بسیار ناپسند است که فرزندان امروزش خبر از آن روزهای نورانی این شهر ندارند.

آرزو داریم که فرهنگ پیروزی خون بر شمشیر به نسل امروزی‌های خرمشهر نشان داده شود و به آنان گفته شود اراده چیست و به چه شکل و با چه قیمتی به دست می‌آید و فقط با راه‌اندازی کارناوال‌های پر نور و پر بوق و نمایش‌های شاد نمی‌توان یک پیروزی به این بزرگی را بزرگ داشت.

انتهای پیام/72013/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول