اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌گزارش فارس از مراسم رونمایی کتاب « تلگراف‌چی پنج ستاره‌»

سرهنگی: ادبیات پایداری ایران در دنیا فراگیر شده است/حمایت از آثار فاخر دفاع مقدس

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری گفت: ادبیات پایداری جمهوری اسلامی ایران امروز در بین آزادیخواهان دنیا، شعرا و بسیاری از هنرمندان خلاق فراگیر شده است.

سرهنگی: ادبیات پایداری ایران در دنیا فراگیر شده است/حمایت از آثار فاخر دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرتضی سرهنگی صبح امروز در آیین رونمایی از کتاب خاطرات جانباز 70 درصد صابر قره‌داغلو با عنوان «تلگراف‌چی پنج ستاره» در اردبیل اظهار داشت: کشورمان امروز الگویی را در این ادبیات به دنیا عرضه کرده است که نمود و نشانی از آن را می‌توان در کشورهای اسلامی دیگر به ویژه حرکت بیداری اسلامی اخیر به خوبی مشاهده کرد.

وی تولید آثار متنوع ادبیات پایداری و هنر مقاومت را یادآور شد و خاطرنشان کرد: فخر ما این است که این ادبیات امروز با زندگی و خلق و خوی مردم پیوندی راستین پیدا کرده و خود آنها راغب هستند تا آثار تولید شده در این زمینه را مورد مطالعه و ارزیابی قرار دهند.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با بیان اینکه جای جای ادبیات پایداری جمهوری اسلامی ایران پر از خلاقیت، نواندیشی و تهذیب نفس و خلق ارزش‌های معنوی است، گفت: هنر ماندگار، هنر متعهد و ارزش‌مداری است که در آن نباید گذر روزگار تاثیر‌گذار بوده و یا بر آن سایه بیندازد.

سرهنگی ارج و قرب ادبیات پایداری را بسته به هنرمند متعهد آن دارای جایگاه والاتر و ارج و قرب چندین برابری توصیف کرد و یادآور شد: اینکه یک نویسنده جوان و نوجوان ما که در دوران جنگ حضور نداشته و فقط با خاطرات آن زندگی می‌کند قادر باشد آثار ارزشمندی را در این حوزه با رجوع به سرمایه‌های ارزشی دفاع مقدس خلق کند بزرگترین شرف و فخر است.

این مسئول تنوع آثار تولید شده در حوزه هنر و ادبیات مقاومت و پایداری را بسیار مطلوب و قابل تامل توصیف کرد و ابراز داشت: اینکه در یک منطقه جغرافیایی فرصتی پیش می‌آید که نویسنده جوان و نوجوانی دست به قلم شده و ارزشمندترین خاطرات یک جانباز 70 درصدی را به رشته تحریر در‌آورد برای ما بسیار مهم، ارزشمند و قابل ستایش است.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری از صابر قره‌داغلو به عنوان چهره مردمی و فداکار دیار اردبیل یاد کرد و افزود: نگاه هنری و ذوق سلیم وی ایجاب می‌کند که به خاطرات این رزمنده توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

سرهنگی استعدادهای این حوزه را فیاض و بسیار تامل برانگیز توصیف کرد و ادامه داد: در آثار خلق شده هم هنر گوینده و هم هنر نویسنده را می‌توان مشاهده کرد که به عنوان چهره اساسی و قابل تامل مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود با اشاره به اولویت برنامه‌های دفتر ادبیات و هنر مقاومت در سال جاری تصریح کرد: امسال با توجه به مطالبه اساسی مقام معظم رهبری در زنده نگه داشتن آثار مفاخر دفاع مقدس از هنرمندان متعهدی که در این حوزه ورود پیدا کنند حمایت همه‌جانبه معنوی و مادی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/62007/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول