اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

دفاع مقدس خلاقانه‌ترین صحنه در انتقال مفاهیم ارزشی است

استاندار اردبیل گفت: دفاع مقدس و جنگ هشت ساله ایران با شیاطین روزگار خلاقانه‌ترین صحنه در انتقال مفاهیم ارزشی به دست با کفایت هنرمندان، شعرا و اصحاب قلم و ذوق است.

دفاع مقدس خلاقانه‌ترین صحنه در انتقال مفاهیم ارزشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در مراسم رونمایی از کتاب «تلگراف‌چی پنج ستاره» خاطرات رزمنده جانباز صابر قره‌داغلو اظهار داشت: جنگ هشت ساله به رغم خسارت‌ها و صحنه‌های بسیار فجیع در کشتار و غارت بهترین میدان برای هنرنمایی هنرمندانی است که می‌خواهند متعهدانه مفاهیم ارزشی همچون شهادت، ایثار و گذشت و فداکاری در راه وطن را به نمایش گذاشته و خلاقانه آن را به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این بین آثار خلق شده به دست هنرمندان با کفایت ما امروز به عنوان یک حرکت الگویی برای سایر هنرمندان آزاده جهان تبدیل شده است که می‌خواهند با الهام از ادبیات مقاومت و پایداری برای کشور خود سند‌سازی کرده و نسل آینده را با حرکت‌های ارزشمند رزمندگان و سلحشوران دیار و وطن خود آشنا کنند.

استاندار اردبیل این ایثارگران و رزمندگان را متعلق به عموم مردم و خاطرات آنها را شیرین برای همگان توصیف کرد و یادآور شد: جانبازان، رزمندگان و آزادگان ما سرمایه‌هایی هستند که باید در قید حیات قدر آنها را چون دُر گوهرین بدانیم و سعی کنیم گنجینه‌های ارزشمند خاطرات و صحنه‌های دلدادگی به اسلام و انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم.

نیکزاد با بیان اینکه در سال‌های اخیر و به همت دستگاه‌های فرهنگی حرکت‌های مثبت در خلق آثار هنری و فرهنگی صورت گرفته است، گفت: بهتر است زمینه ترغیب بازگویی خاطرات رزمندگان به بهترین شکل فراهم آید تا تاریخ پر افتخار جنگ هشت ساله ما در شکست اهریمنان به صورت کامل به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم حماسه‌آفرینان هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌های قابل انتقال خود را با خود به دیار ابدی ببرند. 

نیکزاد همچنین عنوان کرد: بر نویسندگان و هنرمندان خلاق ما فرض است که خاطرات و گنجینه‌های هشت سال جنگ تحمیلی را به زیباترین قلم و هنر به تحریر در‌آورند.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بیان داشت: اگر در این مسیر ماه‌ها و سال‌ها مرارت و رنج کشیده شود، این مرارت‌ها و رنج‌ها در مقایسه با رشادت‌های رزمندگان ناچیز است، اما می‌توان یک سرمایه عظیم از بهترین فرزندان این دیار را در گنجینه‌ای ارزشمند جمع‌آوری کرد.

نیکزاد افزود: انقلاب اسلامی ایران در ادامه مسیر خود به اسطوره‌سازی و تبیین دیدگاه حماسه‌سازان هشت سال جنگ تحمیلی نیاز دارد تا بتواند در ادامه مسیر انقلاب اهداف مقدس خود را جامه عمل بپوشاند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود با تجلیل و نکوداشت جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی صابر قره‌داغلو به عنوان هنرمند و شاعر معروف رونمایی از کتاب وی را یک ظرفیت عظیم هنری برشمرد.

انتهای پیام/62007/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول