اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد

تحویل 1160 واحد مسکن در مناطق زلزله‌زده اهر

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از تحویل یک هزار و 160 واحد مسکن مقاوم‌سازی شده در مناطق زلزله‌زده به آسیب‌دیدگان زلزله سال گذشته این منطقه خبر داد.

تحویل 1160 واحد مسکن در مناطق زلزله‌زده اهر

احمد حاج‌علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بعد از زلزله مرداد ماه سال گذشته اهر و اقدامات اساسی در خصوص اسکان موقت ساکنان و دام‌ها، ما در بحث بازسازی به عنوان استان معین در ساخت و ساز مساکن تخریب شده روستاهای اهر کارمان را از شهریور ماه آغاز کردیم.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن استان اردبیل تولیت ساخت و ساز مسکن در 19 روستای بخش مرکزی اهر را عهده‌دار بود به گونه‌ای که با تلاش‌های انجام شده و همچنین تامین مصالح مورد نیاز توانستیم در مدت هشت ماه گذشته ساخت و سازها را به صورت جدی و با پیگیری مستمر انجام دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل یادآور شد: ما سه کار همزمان را در اسکان موقت،‌ دایم و اسکان دام‌ها آغاز کردیم و در حوزه اسکان موقت قادر شدیم تمامی افراد ساکن در روستاها و همچنین دام‌های این روستاییان را در فضایی مناسب اسکان دهیم.

حاج‌علیزاده گفت: در این زمینه بیش از یک هزار و 38 مورد کانکس خریداری شد و برای اسکان موقت اهالی آسیب‌دیده در اختیار آنها قرار گرفت تا در فصل سرما دچار مشکل نشوند.

این مسئول در خصوص اسکان دام و احشام نیز عنوان کرد: در این زمینه نیز 967 کانکس در ابعاد 18 و 24 متری نصب شد و در اختیار دامداران قرار گرفت تا دام‌های خود را از سرما و حیوانات درنده محافظت کرده و در مکان ایمن اسکان دهند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اظهار داشت: به طور همزمان اسکان دایمی در این مناطق آغاز شد و ما یک هزار و 600 نفر را به بانک‌های عامل معرفی کردیم تا انعقاد قرارداد ساخت مسکن آنها انجام شود.

حاج‌علیزاده به مراحل پیشرفت واحدهای مسکن روستایی در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و افزود: تاکنون یک هزار و 500 مورد پی‌کنی و یک هزار و 420 مورد آرماتور‌بندی در این واحدها انجام شده است.

وی تصریح کرد: برای یک هزار و 420 واحد بتن‌ریزی و فونداسیون اجرا و یک هزار و 415 مورد اسکلت اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ادامه داد: بتن‌ریزی سقف یک هزار و 335 واحد و به همین میزان شیفت‌بندی سقف انجام شده و برای یک هزار و 410 واحد نیز آجر‌چینی صورت گرفته است.

حاج‌علیزاده گفت: در نهایت تاکنون یک هزار و 160 واحد مسکونی در 19 روستای مرکزی اهر عملیات ساختمانی به اتمام رسیده و با سفت‌کاری تحویل متقاضیان شده است.

این مسئول تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا در سالگرد زلزله مهیب در اهر، ورزقان و هریس در مناطق اهر و ورزقان واحدهای مسکونی در حال احداث را تکمیل کرده و به متقاضیان تحویل دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل یادآور شد: در این زمینه سعی کردیم بیشتر خرید‌های خود را از مصالح بومی و استانی انجام دهیم به طوری که به دلیل نزدیکی اهر به مشگین‌شهر تامین شن و ماسه از این شهرستان و تیرچه بلوک، آجر و درب و پنجره و ایزوگام نیز از اردبیل انجام شود تا برای تولید‌کنندگان ما نیز فرصت اشتغال مناسب فراهم آید.

انتهای پیام/62007/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول