اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی فرماندار کنگان خبر داد

اعزام 52 خودرو سبک و سنگین از کنگان به مناطق زلزله‌زده

معاون عمرانی فرماندار کنگان از اعزام 52 خودرو سبک و سنگین از کنگان به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

اعزام 52 خودرو سبک و سنگین از کنگان به مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، عباس پاریابی در نشست مسئولان با تشریح اقدامات انجام شده توسط فرمانداری شهرستان کنگان در زلزله دلخراش بخش شنبه شهرستان دشتی اظهار داشت: در کمتر از 2 ساعت از وقوع زلزله شاهد تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان در ساعت 18 روز بیستم فروردین‌ماه بودیم که این نشست به منظور امکان‌سنجی و تأمین نیازمندی‌های مورد نیاز منطقه زلزله‌زده بلافاصله پس از وقوع زلزله انجام شد.

وی افزود: هماهنگی و تعامل بسیار خوب مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به منظور بسیج منابع و امکانات در اختیار خود و شرکت‌های تابعه و اعزام آنها به منطقه زلزله‌زده در حداقل زمان ممکن از مهم‌ترین مسائلی بود که لازم است از مسئولان پارس جنوبی تقدیر شود.

معاون فرماندار کنگان خاطر نشان کرد: هماهنگی با شرکت‌های پیمانکاری مستقر در منطقه به منظور تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز زلزله‌زدگان، ایجاد پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی و انسان‌دوستانه شهروندان به زلزله‌زدگان در نقاط پرجمعیت شهر و مصلی نماز جمعه و دعوت از نهادها و سازمان‌هایی که قادر به انجام عملیات امداد و نجات بوده‌اند نیز از جمله اقدامات اولیه این شهرستان است.

پاریابی تصریح کرد: تشویق خیرین و جمع‌آوری کمک‌های آنان و ارسال به منطقه، به‌کارگیری توان و ظرفیت کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی در راستای مشاوره به خانواده آسیب‌دیدگان و تشکیل ستاد بازتوانایی شهر شنبه پس از واگذاری مسئولیت توسط استاندار به فرمانداری شهرستان در محل شهرداری شنبه نیز از دیگر اقدامات فرمانداری کنگان است.

وی ابراز داشت: تشکیل کمیته‌های 7گانه زیرمجموعه ستاد بازتوانایی به منظور تسریع در انجام خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان شامل کمیته توزیع اقلام، کمیته پشتیبانی و تدارکات، کمیته حمل و نقل، کمیته بهداشت و درمان، کمیته امور اجتماعی، کمیته آموزش و فرهنگ و کمیته نظم و امنیت نیز از دیگر اقدامات برای ساماندهی بهتر امور بوده است.

پاریابی گفت: حضور فعال و مستمر در جلسات تصمیم‌گیری در راستای خدمات‌رسانی، بازتوانایی، آواربرداری و بازسازی منطقه زلزله‌زده و تقسیم‌بندی شهر آسیب‌دیده شنبه به چهار قسمت در راستای پاک‌سازی و آواربرداری معابر و خیابان‌ها به منظور روان‌سازی ترافیک نیز از جمله اقدامات تأثیرگذار است.

وی افزود: ایجاد هشت ایستگاه در شهر و تشکیل شبکه اجتماعی برای توزیع اقلام بین مردم شهر شنبه و تأمین مواد اولیه پخت غذا پرسنل و نیروی کار شاغل در منطقه (نیروهای پشتیبان) در روزهای اولیه از محل کمک‌های شهرداری بنک و شورای شهر کنگان و سپس از طریق اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و تأمین امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌های لازم به منظور انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی در منطقه نیز از جمله اقدامات اساسی است که انجام شد.

معاون فرماندار کنگان از اعزام 52 خودرو سبک و سنگین از کنگان به مناطق زلزله‌زده خبر داد و اظهار داشت: این خودروها شامل کامیون، لودر، آمبولانس، وانت مزدا، پیکان، مینی‌بوس، تانکر آبرسانی، بالابر، جرثقیل و ... است که در تمام ایام وقوع زلزله تاکنون در امر امدادرسانی فعالیت دارند.

پاریابی افزود: طی چهار روز ابتدایی حادثه نیز هفت دستگاه کامیون، 2 دستگاه لودر، یک دستگاه تانکر آب، یک دستگاه ماشین زباله و 2 دستگاه خودرو مزدا در روستای درویشی اقدام به فعالیت آواربرداری و خدمات‌رسانی کردند.

وی خاطر نشان کرد: همه مردم و مسئولان باید در راستای بهبود خدمات‌رسانی به مردم منطقه و بازسازی کامل مناطق آسیب‌دیده همت کنند.

انتهای پیام/2451/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول