اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تبعات زمین‌لرزه‌های بشاگرد به خوبی مدیریت شد

تقدیر از حضور مستمر استاندار هرمزگان در مناطق زلزله‌زده+تصاویر

معاون وزیر و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با بیان اینکه حضور به موقع و طولانی مدت استاندار هرمزگان در مناطق زلزله‌زده بشاگرد به خوبی بحران را مدیریت کرد از تلاش‌های مدیران دستگاه‌های مختلف در هرمزگان تقدیر کرد.

تقدیر از حضور مستمر استاندار هرمزگان در مناطق زلزله‌زده+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسن قدمی سه‌شنبه شب در نشستی پیرامون زمین‌لرزه‌های اخیر در بشاگرد اظهار داشت: برای ساماندهی منطقه زلزله زده مسئولان استان هرمزگان به ویژه استاندار تلاش بسیار زیادی داشته‌اند به گونه‌ای که از ابتدای حادثه تاکنون روند امداد رسانی و بازسازی منطقه بدون وقفه انجام شده است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه حضور به موقع استاندار هرمزگان در مناطق زلزله زده بشاگرد به خوبی بحران را مدیریت کرد، افزود: براساس گزارش‌هایی که از روند امدادرسانی و بازسازی ارائه و بازدیدهایی که از منطقه انجام شد، به طور کامل در جریان روند بازسازی قرار دارم که نشان می‌دهد مسئولان استان پای کار هستند.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با اشاره به ضرورت بهسازی هر چه سریع‌تر منطقه زلزله زده بشاگرد ابراز داشت: در بازسازی مناطق زلزله زده بشاگرد نباید تنها به بازسازی واحدهای مسکونی که کامل تخریب شده‌اند، توجه داشت بلکه باید بازسازی تمام واحدهای تخریب شده با حداقل میزان آسیب نیز مورد توجه قرار گیرند.

وی مقاوم سازی منازل مسکونی را از مهم‌ترین اقداماتی دانست که باید اجرایی شود و افزود: شاید برخی از منازل در این حادثه آسیب ندیده‌اند، اما بافت سازمانی منطقه بشاگرد به گونه‌ای است که ممکن است با حادثه و زلزله دیگری مورد آسیب واقع شوند لذا مقاوم سازی این واحدها ضروری است.

قدمی با تاکید بر این نکته که باید از تهدید ایجاد شده در بشاگرد بهترین فرصت را برای این منطقه ایجاد کرد، اظهار امیدواری کرد با اعتبار خوبی که دولت برای بازسازی بشاگرد در نظر گرفته و با حمایت کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بتوانیم اقدامات قابل توجهی برای بشاگرد انجام دهیم.

وی در پایان بودجه اختصاص داده شده به حوزه مدیریت بحران کشور را کافی ندانست و خواستار افزایش این بودجه با توجه به حادثه خیز بودن کشور شد.

 

 

 

 

انتهای پیام/88001/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول