اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان صورت گرفت

آغاز عملیات انتقال آب از خلیج فارس به گل‌گهر سیرجان

طی مراسمی با حضور معاونان استاندار کرمان و مسئولان شهرستان سیرجان در منطقه معدنی گل‌گهر سیرجان طرح انتقال آب از خلیج فارس به گل‌گهر آغاز شد.

آغاز عملیات انتقال آب از خلیج فارس به گل‌گهر سیرجان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، طی مراسمی که امروز با حضور معاونان استاندار کرمان و مسئولان شهرستان سیرجان در منطقه معدنی گل‌گهر سیرجان برگزار شد، طرح انتقال آب از خلیج فارس به گل‌گهر آغاز شد.

حسن قاسم‌علی‌زاده معاون فنی و اجرایی شرکت انتقال آب به صنایع جنوب شرق کشور گفت: این طرح در سه فاز است که در مرحله اول با خط انتقال 292 کیلومتر از بندرعباس تا گل‌گهر و در مرحله دوم از گل‌گهر سیرجان به مس سرچشمه به طول 136 کیلومتر و در مرحله سوم از مس سرچشمه به چادرملو یزد به طول 307 کیلومتر انتقال می‌یابد.

وی افزود: این طرح سالانه 140 میلیون کیلومتر مکعب آب را به جنوب شرق کشور انتقال می‌دهد که از این مقدار 125 میلیون متر مکعب برای مصرف صنایع و 15 میلیون متر مکعب در سال برای سایر مصارف دارد.

قاسم‌علی‌زاده بیان داشت: میزان سرمایه‌گذاری این طرح در حال حاضر 6 هزار و 400 میلیارد ریال است که بخشی از آب شرب استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد را زیر پوشش دارد و در فاز اول نیز واحد آبگیری از دریا و ‌آب‌شیرین کن به ظرفیت 4.8 میلیون متر مکعب در روز برای تامین آب مورد نیاز فازهای یک و دو و توسعه آتی انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به اجرای همزمان طرح در فاز یک و سه که از بندرعباس و سیرجان آغاز می‌شود، مدت اجرای طرح تا گل‌گهر سیرجان چهار سال به طول می‌انجامد.

به گزارش فارس، این طرح از بندرعباس با حضور رئیس جمهور و در سیرجان به صورت تلفنی با رمز یا مهدی یا علی آغاز شد و با اتمام این طرح مشکل کمبود آب در صنایع شهرستان سیرجان برطرف می‌شود.

انتهای پیام/80015/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول