اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران:

خطوط انتقال آب تهران به رباط کریم بهسازی شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: بیش از 50 درصد از چاه‌های طرح انتقال آب از جنوب تهران به رباط کریم به طور مداوم در مدار بهره‌برداری است.

خطوط انتقال آب تهران به رباط کریم بهسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رباط کریم به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان رباط کریم، خسرو ارتقایی اظهار داشت: طرح انتقال آب از میدان محمدیه به رباط کریم شامل 119 حلقه چاه، 32 کیلومتر خطوط جمع‌آوری آب، 12 کیلومتر تونل و 28 کیلومتر کانال روباز است که بیش از 50 درصد این چاه‌ها به طور مداوم در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

وی در مورد هدف اصلی طرح افزود: تأمین آب کشاورزی بالغ بر 100 میلیون متر مکعب در سال، از چاه‌های واقع در جنوب تهران و انتقال آن به دشت‌های اسلامشهر، شهریار و رباط کریم، به منظور تامین آب کشاورزی 10 هزار و 100 هکتار از اراضی دشت‌های مذکور، از اهداف اصلی طرح است.

ارتقایی با اشاره به اینکه چاه‌های مذکور سالیانه 50 میلیون متر مکعب آب کشاورزی مورد نیاز اراضی تحت پوشش چهار شهرستان اسلامشهر، شهریار، بهارستان و رباط کریم را تأمین می‌کند، افزود: با توجه به لزوم تأمین به موقع آب کشاورزی این اراضی، انجام تعمیرات دوره‌ای و رفع مشکلات پیش آمده در هر یک از اجزای طرح و تأسیسات مربوط به آن ضروری است.

وی در ادامه گفت: از آنجا که چاه‌های طرح به صورت خوشه‌ای توسط خطوط جمع‌آوری آب استحصال شده و به تونل اصلی انتقال آب متصل می‌شود، احتمال بروز نشت آب در هر یک از خطوط، منجر به خارج شدن تعدادی از چاه‌ها از مدار بهره‌برداری شده است که باید نسبت به مرمت و بازسازی آن‌ها اقدام لازم صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران همچنین تصریح کرد: به همین منظور از محل اعتبارات طرح مرمت و بازسازی، در هر سال مبالغی برای رفع نشتی‌های احتمالی اختصاص می‌یابد و تلاش بر این است تا در روند بهره‌برداری وقفه ایجاد نشده و آب کشاورزی اراضی تحت پوشش به صورت مطمئن و پایدار برای استفاده کشاورزان تأمین شود.

انتهای پیام/2302/ر/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول