اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دور چهارم سفر هیئت دولت به آذربایجان‌شرقی صورت گرفت

بهره‌برداری از فاز اول طرح انتقال آب زرینه‌رود به دشت بناب

همزمان با دور چهارم سفر هیئت دولت به استان آذربایجان‌شرقی، پروژه آبرسانی از محل زرینه‌رود به دشت بناب آغاز شد.

بهره‌برداری از فاز اول طرح انتقال آب زرینه‌رود به دشت بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، یونس آقاپور مدیر امور آب منطقه‌ای شهرستان بناب عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست طرح انتقال ‌آب زرینه‌رود به دشت بناب در خصوص مشخصات این پروژه گفت: آبرسانی به دشت بناب از محل زرینه‌رود جزو مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی بود که در سال 1385 تصویب و عملیات اجرایی آن از سال 1386 آغاز شد.

وی افزود: با اجرای فاز اول این طرح نزدیک به 700 هکتار از اراضی شهرستان بناب زیرپوشش قرار گرفت و هم اکنون فاز اول این طرح از 100 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

به گفته آقاپور تاکنون 5/49 درصد از مجموع طرح اجرا شده که تا پایان سال1391 بالغ بر 130 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر امور آب منطقه‌ای بناب اظهار داشت: برای تکمیل این طرح که تا پایان سال 1395 مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، 230 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی تصریح کرد: این پروژه با کانال بتنی به طول 9/6 کیلومتر، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت5/2 مترمکعب در ثانیه و با خط انتقال به طول 9 کیلومتر با خاکریزی 400 هزار مترمکعب اجرا شده است.

آقاپور در ادامه این طرح را یکی از طرح‌های حیاتی منطقه برشمرد و گفت: با توجه به اینکه شوری چاه‌های آب کشاورزی منطقه را تهدید می‌کند، قطعاً با اجرای این طرح شاهد تحول عظیمی در بخش کشاورزی منطقه خواهیم بود و از پیشروی آب شور در منطقه جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/60001/ق20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول