اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

احمدی‌نژاد اعتبار خوبی برای انتقال آب از فلات مرکزی به اصفهان اختصاص داد

استاندار اصفهان از تکمیل طرح انتقال آب از فلات مرکزی خبر داد و گفت: پروژه انتقال آب به فلات مرکزی را با قوت تمام دنبال می‌کنیم.

احمدی‌نژاد اعتبار خوبی برای انتقال آب از فلات مرکزی به اصفهان اختصاص داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی در نخستین همایش ملی بحران آب با اشاره به اینکه موضوع آب یک مسئله بین‌المللی است، اظهار کرد: مسئله آب مسئله جدیدی نیست، بلکه به دلیل شرایط اقلیمی اصفهان نیاکان ما نیز با مشکل آب روبه‌رو بوده‌‌اند و به همین دلیل قنات را طراحی کردند.

وی با بیان اینکه آب بر مناسبات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تأثیر دارد، افزود: قنات‌ها براساس شرایط خاص جغرافیایی شکل گرفته است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: امروزه دیگر زاینده‌رود مربوط به خود اصفهان نیست و برای خارجی‌ها نیز مهم‌تر از مناسبات بین ما تلقی می‌شود، چراکه برای آنها تلخ است که زاینده‌رود‌ رو به خشکی رفته است.

وی با بیان اینکه حفظ حوزه تمدنی و شرایط جغرافیایی آب بر مناسبات سلامتی، اقتصادی،فرهنگی، اجتماعی تأثیرگذار است، گفت: این تنگناهای آب به طور خاص و نیز مشکلات زیست محیطی در یک بسته دیده شده است که باید مورد اهتمام واقع شود.

ذاکر اصفهانی گفت: ضرورت این جلسات و همایش‌های مختلف و برنامه‌ها سبب شده است که کارگروهی از بخش‌های مختلف برای رفع بحران‌ها ایجاد شود.

وی با اشاره به بیماری‌ سالک افزود: این بیماری از جمله بیماری‌ حوزه خاک و آب است که اعتبارات خوبی را استانداری اصفهان به آن اختصاص داده است.

استاندار اصفهان ادامه داد: منطقه برخوار اصفهان از جمله مناطقی است که با پشه سالک رو‌به‌رو است که علاوه بر هزینه‌های درمانی، این بیماری اثر بدی در زیبایی چهره دارد.

وی با اشاره به بحث مدیریت یکپارچه آب، گفت: مدیریت یکپارچه آب از اولویت‌های موضوع آب است که اعتبارات فراوان و برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت برای آن دیده شده است.

ذاکر اصفهانی با اشاره به اینکه طرح جامع مدیریت بحران آب در دستورکار استانداری قرار گرفته است، افزود: تاکنون 20 همایش در زمینه بحران و 100 جلسه در زمینه مدیریت بحران ایجاد شده است.

وی ادامه داد: مباحث مدیریت واحد رودخانه، تعیین حق‌آبه کشاورزان و انتقال آب از حوزه خارج زاینده‌رود و استانداردسازی پساب‌ها از جمله راه‌حل‌های بحران آب هستند.

استاندار اصفهان از تکمیل طرح انتقال آب از فلات مرکزی در دستورکار استانداری اصفهان خبر داد و افزود: پروژه فلات مرکزی را با قوت تمام دنبال می‌کنیم و خوشبختانه اعتبار خوبی توسط رئیس جمهور به این بخش اختصاص یافته است.

وی متذکر شد: مدیریت منابع آبی بزرگ‌ترین مدیریت است که حیاتی‌ترین کار را برای انتقال آب از خلیج‌فارس انجام می‌دهد که مورد استقبال سرمایه‌گذار واقع شده است، اما مشکل خرید تضمینی آب را داشت که این مشکل حل شده و قرار است آب را شیرین کند.

ذاکر اصفهانی در پایان از انجام مطالعات انتقال آب از دریای خزر به کاشان خبر داد.

انتهای پیام/63012/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول