اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) انجام شد

رونمایی از «تندیس مادر» توسط یک مادر شهید در گرگان

رونمایی از «تندیس مادر» واقع در بلوار الغدیر شهرستان گرگان همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) توسط مادر شهید محمدعلی حریرکلاهی انجام گرفت.

رونمایی از «تندیس مادر» توسط یک مادر شهید در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شهردار گرگان عصر امروز در مراسم رونمایی از تندیس میدان مادر اظهار داشت: میدان مادر در یک طرح ترافیکی برنامه‎ریزی و از همان ابتدا نام مقدس مادر برای آن انتخاب شد.

ابراهیم کریمی با بیان اینکه تندیس مادر در اواخر سال گذشته آماده افتتاح بوده است، خاطرنشان کرد: بنا داشتیم تا رونمایی از این تندیس متناسب با ایام ولادت حضرت فاطمه (س) و متناسب با این ایام افتتاح و مورد بهره‎برداری قرار بگیرد.

برای جلوگیری از ساخت‌وساز در تپه «هزارپیچ» تا پای تعلیق از خدمت رفتم

شهردار گرگان متذکر شد: تلاش خواهیم کرد تا سراسر شهر خصوصاً مناطقی که به لحاظ اقتصادی نیازمند کار عمرانی هستند در اولویت قرار بگیرند.

کریمی در خصوص تپه هزارپیچ گرگان بیان داشت: حدود 14 تا 15 سال شهرداری متحمل سختی‎ها و فشارهای زیادی قرار گرفت تا از ساخت‌وساز بر روی این تپه جلوگیری شود؛ چنانچه در این راستا توهین‎ها، اهانت‎ها، اذیت‎ها و شکایت‎هایی متحمل شدیم و ما را تا پای تعلیق از خدمت نیز بردند؛ البته به آنها حق می‎دهم، چراکه سال‌ها قبل زمین را خریداری و باید حداقل به پول خود می‎رسیدند.

وی یادآور شد: در حال حاضر تقریباً بیش از 50 درصد از این زمین‎ها تملک شده، حدود 20 درصد در شرف اتمام است و چیزی کمتر از 20 درصد نیز باقی مانده که برخی را توافق اولیه کردیم و امیدواریم تپه هزارپیچ برای منطقه گرگان به شکل نگینی باقی بماند و به یک تفریحگاه برای مردم تبدیل شود.

پله برقی در تپه «هزار پیچ» به بهره‎برداری می‎رسد

شهردار گرگان با بیان اینکه تبدیل منطقه تفریحی به یک منطقه اقتصادی باعث تحول وضعیت اقتصادی مردم خواهد شد، ابراز داشت: یک تا دو پله برقی را در طراحی داریم که امسال و یا سال آینده به بهره‎برداری خواهد رسید که بخشی از دسترسی قسمت‎هایی از تپه خصوصاً پاسگاه سابق از طریق پله برقی یک گالری درست خواهیم کرد تا رفت و آمد صورت پذیرد.

کریمی با اشاره به اینکه مجموعه اقداماتی برای تپه «هزارپیچ» گرگان برنامه‎ریزی شده است، افزود: مشاورانی برای آماده کردن طرح‎های گردشگری گرفتیم و به سرمایه‎گذار نیز فراخوان دادیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‎گذار باید حداقل 50 تا 60 میلیارد تومان در حدود نصف بودجه استان هزینه کند، ادامه داد: این مکان را تبدیل به گردشگاه خواهیم کرد تا همه مردم شهر گرگان از آن انتفاع ببرند.

شهید محمدعلی حریرکلاهی در سال 1366 در عملیات کربلای 10 در محل موعود عراق به شهادت رسید و میدان مادر گرگان واقع در بلوار الغدیر به دست مادر این شهید والامقام افتتاح شد.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول