اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان:

تحریم‌ها به تولید داخل کمک کرد / بنگاه‌های اقتصادی صدمه دیده، مورد حمایت قرار گیرند

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: افرادی که با استفاده از مواد اولیه تولید داخل فعالیت می‌کردند شرایط بهتری در فضای کسب و کار دارند.

تحریم‌ها به تولید داخل کمک کرد / بنگاه‌های اقتصادی صدمه دیده، مورد حمایت قرار گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، خسرو کساییان در نخستین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی اقتصاد بدون نفت که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، با اشاره به شرایط مساعد تولید کنندگان داخلی اظهار کرد: خوشبختانه بنگاه‌های اقتصادی تولیدی که با استفاده از مواد اولیه تولید داخل اقدام به کار می‌کردند توانستند که در تشدید تحریم‌های اخیر به کار خود ادامه دهند و حتی با قدرت‌تر از قبل به کار و شکوفایی اقتصاد خود در صحنه رقابت حاضر شوند.

* بازنگری برای احیای بخش‌های لطمه دیده اقتصادی

وی ادامه داد: تعدادی از مراکز تولیدی نیز بودند که با تکیه بر مواد اولیه خارجی تولیدات خود را ارائه می‌دادند که پس از موضوع تحریم‌ها به اقتصاد آنها لطمه خورد و سبب شد که در بخش تولید به دلیل نداشتن مواد اولیه متوقف شوند، این بنگاههای اقتصادی مورد لطمه قرار گرفتند و سبب برهم ریختگی در نظم اقتصادی آنها شد و آنها را تا مرز ورشکستگی پیش برد که باید برای احیای این بخش‌ها در کمیسیون‌های اقتصادی و صنعت بازنگری‌هایی انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با اشاره به صنایعی همچون نساجی و پتروشیمی گفت: از جمله صنایع موفقی که توانستند در این دوران به خوبی به کار و تولید بپردازند نساجی و پتروشیمی بود که توان تولید آنها افزایش یافت و با استفاده از تولید و دانش بومی به تقویت خود پرداختند.

* نباید به درآمد نفتی اتکا کرد

وی با اعلام این مطلب که نباید تنها به فروش نفت در کشور اکتفا کرد، تذکر داد: نباید دولت به فروش نفت همانند ایام گذشته اکتفا کند و باید اقتصاد کشور را از راه تولید داخلی شکوفا سازد اگر هم در کشور فروش نفت صورت پذیرفت درآمد حاصل از آن را باید صرف زیرساخت‌های اساسی کشور از جمله توسعه بخش نفتی کرد.

انتهای پیام/63015/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول