اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

پیوند زدن دین و سیاست از نتایج تحریم تنباکو بود

امام جمعه فیروزکوه گفت: پیوند زدن دین و سیاست از نتایج تحریم تنباکو است که به زیبایی هر چه تمام‏تر در تاریخ ثبت شد.

پیوند زدن دین و سیاست از نتایج تحریم تنباکو بود

حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران، با اشاره به فرا رسیدن 24 اردیبهشت سالروز لغو امتیاز تنباکو توسط آیت‏الله محمدحسن شیرازی در سال 1270 بیان کرد: تا زمان صدور فتوای تحریم تنباکو از سوی آیت‏الله شیرازی، روحانیان کمتر در عرصه سیاست ورود یافته و دخالت می‏کردند.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: از آن پس بود که همگان به قدرت دین، تأثیر آن بر ملت و دنیا و نقش آن در اداره کشور پی بردند.

استیری گفت: پیوند ناگسستنی دیانت و سیاست از نتایج مسلم تحریم تنباکو است که امروز شاهد نتایج آن در پیشبرد اهداف عالی نظام اسلامی هستیم.

ولایت‏مداری را باید در عمل نشان داد

امام جمعه فیروزکوه همچنین گفت: مسئولان و مردم ولایت‏مداری را در عمل نشان دهند.

استیری اظهار داشت: سالروز تحریم تنباکو، روز بسیار مهمی است که در آن فتوای صادر شده از سوی مرجع عالی‏قدر شیعه برای ایران سرنوشت‏ساز شد.

وی گفت: امروز به خود می‏بالیم که فتوای مرجعیت شیعه در تحریم تنباکو سبب‏ شد تا بزرگ‏ترین آسیب و ضربه به پیکر استعمار آن روز وارد شود.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به مقوله ولایت‏محوری و ولایت‏مداری مردم آن روز افزود: حمایت مردم از این فتوا و شکستن قلیان‏ها حتی در دربار شاه، استعمار پیر انگلستان را به زانو درآورد و دست آنان را از تاراج منابع کشور کوتاه کرد.

وی به در پیش بودن ایام انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و مطرح شدن بحث پیروی از ولایت و خط امام راحل از سوی کاندیداها را یادآور شد: در سنوات گذشته دیدیم و شاهد بودیم که برخی کاندیداها در نهایت از مسیر حق خارج شدند.

استیری تصریح کرد: در مسیر حق بودن جدیت، تلاش، اراده، ایمان و توکل می‏خواهد و ولایت‏مداری را باید در عمل نشان داد.

انتهای پیام/2568/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول