اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تعاونی‌ها نقطه بن‌بست‌شکن تحریم‌ها هستند/خام فروشی صادرات متوقف شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خام فروشی را باعث ضرر کشور دانست و خواستار توقف آن شد و گفت: تعاونی‌ها نقطه بن‌بست‌شکن تحریم‌ها هستند و می‌توانند تولیدها را به ارزش نهایی تولید و حداکثر ارزش افزوده تبدیل کنند.

تعاونی‌ها نقطه بن‌بست‌شکن تحریم‌ها هستند/خام فروشی صادرات متوقف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز در جمع روسا و دبیران کانون‌های کارآفرین کشور در یزد اظهار داشت: خام‌فروشی در هر حوزه‌ای که باشد باعث ضرر به کشور است در حالی‌که می‌توان به کمک تعاونی‌ها و بخش خصوصی از این خام‌فروشی جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه نگاه‌های متفاوتی به کارآفرینی می‌شود، ادامه داد: باید با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که در هر نقطه وجود دارد، فرهنگ کارآفرینی را در جامعه رواج داد.

وزیر تعاون افزود: بسترسازی برای کارآفرینی و تولید در جامعه باید به نوعی باشد تا منابع کشور را برای رشد و توسعه به کار بگیرد.

عباسی اظهار داشت: موضوع کارآفرینی از برنامه سوم توسعه با پیگیری سه وزارتخانه دیده شده بود که در برنامه پنجم توسعه جدی‌تر دنبال می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل تعاونی‌های دانش‌بنیان در سطح کشور عنوان کرد: تعاونی‌های دانش‌بنیان می‌تواند اشتغال را برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایجاد کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان را موفق در امر تشکیل تعاونی‌های دانش‌بنیان نام برد و تصریح کرد: تعاونی‌ها نقطه بن‌بست‌شکن تحریم‌ها هستند و می‌توانند تولیدها را به ارزش نهایی تولید و حداکثر ارزش افزوده تبدیل کنند.

وی ایجاد حداکثری ارزش افزوده را به معنای ممنوعیت خام‌فروشی خواند و اضافه کرد: در هر حوزه‌ای که خام‌فروشی می‌شود، برای کشورهای هدف تا 30 برابر ارزش افزوده ایجاد می‌کند و دوباره به کشور برمی‌گردد که این موضوع در حوزه صادرات نفتی بسیار گسترده است.

عباسی در زمینه خام‌فروشی محصولات کشاورزی اظهار داشت: زعفران کشور پس‌ از صادرات با 14 نوع فرآوری و ارزش افزوده پنج برابری به کشور بر‌می‌گردد.

وزیر تعاون با تاکید بر اینکه کارآفرینان باید جلوی خام‌فروشی را بگیرند،‌ عنوان کرد: کارآفرینان در هر زمینه‌ای که خام‌فروشی می‌شود برای تولیدات نهایی و فرآوری محصولات در راستای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال تلاش کنند.

وی عنوان کرد: محصولات کشاورزی گلخانه‌ای که تولیدات آن در برخی نقاط بیشتر مطرح است، باید در همان محل نیز فرآوری و برای عرضه به بازارهای صادراتی آماده شوند.

عباسی با بیان اینکه خام فروشی در صادرات باید متوقف شود، گفت: این مهم از سوی تعاونی‌ها محقق خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رمز موفقیت اقتصادی کشور را در دست بخش خصوصی و تعاونی‌ها برشمرد و ادامه داد: سال گذشته بیش از هزار و 700 واحد تعاونی به صندوق توسعه ملی معرفی شدند که 12 هزار میلیارد تسهیلات برای این تعاونی‌ها مصوب شد.

وی جمع آوری سرمایه‌های خرد کشور را کمک موثری به بخش تولید معرفی کرد و بیان داشت: باید سرمایه‌های مردمی را به سمت تولید و چرخه اقتصاد هدایت کرد و راه را برای توسعه کشور باز کرد.

عباسی با انتقاد از اینکه برخی‌ها سرمایه و پول خود را در استان‌های دیگر به بانک می‌سپارند، اضافه کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی استان به سرمایه در گردش نیاز دارند اما اگر این پول در استان نباشد بانک‌ها برای تامین منابع مالی مشکل دارند.

وی تصریح کرد: تکلیف شده که بانک‌ها باید از کارآفرینان و واحدهای تولیدی حمایت کنند در حالی‌که بانک‌ها در استان هم برای تامین منابع مالی خود با مشکل روبه‌رو هستند.

وزیر تعاون بر تعامل کانون‌های کارآفرینی و مدیران دستگاه‎های اجرایی تاکید کرد و بیان داشت: شاخص‌های توسعه با کارآفرینی ارتباط مستقیم دارد که باید از این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/90004/و40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول