اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در فارس:

برگه مرخصی رئیس جمهور را چه کسی امضا کرد/اصولگرایان ‌‌اجماع کنند

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در استان فارس گفت: باید مشخص شود که چه کسی برگه مرخصی رئیس جمهور را برای حضور در ستاد انتخابات امضاء کرده است.

برگه مرخصی رئیس جمهور را چه کسی امضا کرد/اصولگرایان ‌‌اجماع کنند

ابراهیم شعرا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: به فرض پذیرش استدلال رئیس جمهور در همراهی با یک کاندیدا باید سئوال کرد که چه کسی به عنوان مسئول ارشد می‌توانسته حکم مرخصی وی را امضا کند.

این فعال سیاسی مرخصی در خارج از وقت اداری را نیز فاقد وجاهت دانست و گفت: به طور قطع همان‌طور که شورای نگهبان اظهار نظر کرده طرفداری و اعلام حمایت رئیس قوه مجریه از یک کاندیدا غیرقانونی است.

شعرا ادامه داد: این قضیه پیش از این نیز سابقه داشت که در سفرهای استانی، همایش‌ها و میتینگ‌های تهران این حمایت را دیده بودیم و به طور قطع این موضوع حمایت کاندیدایی خاص از سوی دولت محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: ما احتمال می‌دهیم شورای نگهبان هفت تا هشت نفر را تایید کند و در آن زمان می‌توان در مورد آرایش انتخاباتی با قطعیت بیشتری سخن گفت.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در این انتخابات برای نخستین بار شاهد حضور بیش از 600 کاندیدای داوطلب ریاست جمهوری هستیم که این موضوع می‌تواند مشوق شور و نشاط انتخاباتی و خلق حماسه سیاسی باشد.

شعرا تصریح کرد: در بین کاندیداها تمام اضلاع سیاسی کشور حضور دارند اما بنابر اصل 115 قانون اساسی باید صلاحیت کاندیداها توسط شورای نگهبان احراز شود.

وی اضافه کرد: نظر شورای نگهبان در مورد صلاحیت کاندیداها فصل‌الخطاب است و هر آن چه که توسط این مجموعه اعلام شود باید به طور کامل توسط کاندیداها پذیرفته شود.

اصولگرایان باید بر یک کاندیدا اجماع کنند

وی در ادامه ابراز داشت: اصولگرایان باید بر یک کاندیدا به وحدت رسیده و اجماع کنند که در این حالت پشتیبانی کامل مردم از اصولگرایان پیروزی آنها را رقم می‌زد.

شعرا در این مورد نظر جامعتین را دارای نفوذ دانست و افزود: با لحاظ داشتن نظر جامعتین باید فردی که دارای بیشترین کارآمدی و مقبولیت باشد بنابر خرد جمعی به عنوان کاندیدای نهایی به مردم معرفی شود.

نظر هیئت‌های اجرایی غیر سیاسی است

شعرا در مورد عملکرد هیئت‌های اجرایی و نظارت بیان کرد: این هیئت‌ها با استفاده از نظر مراجع چهارگانه تنها مر قانون را مد نظر قرار داده و بحث جناحی و گروهی در این موضوع دخیل نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر در این مرحله شکایتی از سوی کاندیداهای شورای اسلامی باشد، امکان اعتراض به هیئت‌های نظارت وجود دارد و در مرحله بعد رسیدگی با دقت بیشتر انجام و شکایات بررسی می‌شود.

به گفته وی، احترام به نظر و مدارک و مستندات هیئت‌های نظارت بعد از اعلام نظر قطعی برای تمام کاندیداها ضرورت دارد.

شعرا ادامه داد: لیست اصولگرایان در انتخابات شوراهای اسلامی فارس تغییراتی می‌یابد و صورت قطعی همراه با اعلام صلاحیت‌ها توسط جبهه متحد اصولگرایی اعلام می‌شود.

وی افزود: بیشتر تشکل‌های اصولگرا در جبهه متحد اصولگرایان مجتمع شده‌اند و ما به تشکل‌های دیگر اصولگرا توصیه می‌کنیم به سمت جبهه آمده و کمک کنند تا اصولگرایان یک لیست ارائه دهند تا نتایج نه چندان مطلوب دوره‌های پیشین انتخابات تکرار نشود.

انتهای پیام/‌2448/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول