اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رقابت‌های شطرنج قهرمانی پیشکسوتان کشور/

دور پنجم با شناخت نفرات برتر به پایان رسید

رقابت‌های شطرنج قهرمانی پیشکسوتان کشور که در قزوین‌ در حال برگزاری است با شناخت نفرات برتر دور پنجم این مسابقات به پایان رسید.

دور پنجم با شناخت نفرات برتر به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در این رقابت‌ها که با حضور 46 شطرنج‌باز از 14 استان کشور در هفت دور به روش سوییسی ‌در مجموعه هتل ورزش قزوین در حال برگزاری است، در رده سنی 45 تا 60 سال حسین اردشیرپور شطرنج‌باز بوشهری جای فرهاد کربلایی‌صادقی شطرنج‌باز قزوینی را در صدر جدول گرفت‌.

اردشیرپور در دور پنجم با پیروزی ارزشمندی که نصیب خود کرد‌، با کسب 4.5 امتیاز به صدر جدول رده‌بندی این رقابت‌ها صعود کرد‌.

امیر نوری شطرنج‌باز تهرانی نیز با کسب چهار امتیاز در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار گرفت و محمود کرمی دیگر شطرنج‌باز تهرانی با همین امتیاز و با اختلاف پوئن‌شکنی ‌در مکان سوم جای گرفت‌.

فرهاد کربلایی‌صادقی شطرنج‌باز قزوینی که تا دور چهارم این رقابت‌ها در صدر جدول رده‌بندی قرار داشت‌، با شکستی که در دور پنجم متحمل شد‌، کار خود را برای قهرمانی در این رقابت‌ها سخت کرد، زیرا او باید در مرحله‌های ششم و هفتم مقابل رقیبان خود به برتری دست پیدا کند و منتظر لغزش دیگر شطرنج‌بازان حاضر در این مسابقات باشد‌.

اما در رده سنی بالای 60 سال این مسابقات میرمحمود عزیزی از مازندران با ثبت پنجمین پیروزی متوالی خود در صدر ایستاد تا ثابت کند پیروزی دور چهارم او مقابل عزیزالله صالحی‌مقدم یکی از پیشکسوتان مطرح کشورمان به طور اتفاقی صورت نگرفته است‌.

صالحی‌مقدم‌ شطرنج‌باز پیشکسوت تهرانی نیز به همراه حسن میرزایی دیگر ورزشکار تهرانی حاضر در این رقابت‌ها با کسب چهار امتیاز و اختلاف پوئن‌شکنی به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم جدول رده‌بندی قرار گرفتند‌.

با توجه به اینکه رقابت‌های شطرنج قهرمانی پیشکسوتان کشور به دورهای پایانی خود نزدیک شده است‌، قضاوت در مورد سنین 45 تا 60 سال کمی سخت به نظر می‌رسد‌، اما با توجه به درخشش میرمحمود عزیزی به نظر می‌رسد این شطرنج‌باز مازندرانی با امتیازهای ارزشمندی که در دورهای قبلی به دست آورده است، اگر اتفاق خاصی صورت نگیرد قهرمانی را از آن خود خواهد کرد‌.

رقابت‌های شطرنج قهرمانی پیشکسوتان کشور که از روز یک شنبه 22 اردیبهشت ماه آغاز شده است‌، فردا با شناخت نفرات برتر به کار خود پایان می‌دهد‌.

انتهای پیام/77004/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول