اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس هیئت شطرنج همدان مظرح کرد

همدان علاقه‌مند میزبانی مسابقات قهرمانی شطرنج

رییس هیئت شطرنج استان همدان گفت: پیشنهاد میزبانی مسابقات قهرمانی شطرنج در بخش آقایان را به فدراسیون اعلام کرده‌‌ایم که در صورت حمایت مسئولان، این مسابقات در همدان برگزار می‌شود.

همدان علاقه‌مند میزبانی مسابقات قهرمانی شطرنج

مژده شکری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس همدان درباره برنامه‌های سال 92 هیئت شطرنج همدان اظهار داشت: تقویم 92 ما در اسفند ماه سال 91 تنظیم و بسته شد.

وی افزود: تا این زمان سه مسابقه را در بخش آقایان و یک مسابقه را در بخش بانوان به مناسب گرامیداشت روز مادر و هفته معلم برگزار کرده و برنامه‌های مختلفی را در آینده برگزار خواهیم کرد.

رییس هیئت شطرنج همدان درباره گرفتن میزبانی کشوری در همدان بیان کرد: پیشنهاد میزبانی قهرمانی کشوری آقایان و برگزاری لیگ دسته اول در رده‌های سنی پسران را داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این میزبانی بار مالی بسیار بالایی را برای هیئت شطرنج همدان خواهد داشت که لازم است شرکت‌ها و کارخانجات همدان برای برگزاری این مسابقات دست ما را بگیرند.

شکری با اشاره به سطح همدان در داوری شطرنج اظهار کرد: امیرعرفان هاشمی داور بین‌المللی شطرنج و هادی حیدریان کاندیدای این عنوان هستند.

وی در پاسخ به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس همدان درباره تعداد شطرنج‌بازان همدان گفت: در سطح استان همدان بیش از 500 شطرنج‌باز فعال خانم و آقا را داریم که فعالیت می‌کنند.

شکری تصریح کرد: سال گذشته 400 نفر از شطرنج‌بازان ما در فدراسیون به طور رسمی ثبت نام شدند.

وی درباره فعالیت شهرستان‌های همدان اظهار کرد: تویسرکان، بهار، ملایر، نهاوند، کبودرآهنگ، فامنین، اسدآباد از شهرستان‌های فعال ما هستند.

شکری ادامه داد: تنها شهرستان رزن در بین شهرستان‌های استان است که فعلاً فعال نشده اما سعی داریم که در آینده‌ای نزدیک این شهرستان‌ها را نیز فعال کنیم.

وی تأکید کرد: تمام این شهرستان‌ها به کمک خیرین، آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان فضای خوبی را در اختیار دارند و در این زمینه مشکلی ندارند.

رئیس هیئت شطرنج استان همدان با اشاره به جایگاه هیئت شطرنج در بین هیئت‌های ورزشی استان گفت: ما در ارزشیابی اداره کل ورزش و جوانان که با آیتم‌های مختلفی صورت می‌گیرد در سال 91 جزو 10 هیئت برتر استان همدان قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه فعلاً ارزشیابی فدراسیون شطرنج مشخص نشده است اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم با کمک اسپانسرهایی که در همدان کم هم نیستند مسابقات کشوری مختلفی را در همدان برگزار کنیم.

شکری در پایان با تقدیر از عملکرد خبرگزاری فارس خاطرنشان کرد: خبرگزاری فارس همدان در بخش ورزشی در سال گذشته بسیار خوش درخشید و به عنوان یکی از بازوان قدرتمند ورزش استان همدان یاریگر هیئت‌های ورزشی همدان بود.

انتهای پیام/89018/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول