اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دور چهارم رقابت‌های شطرنج قهرمانی پیشکسوتان کشور در قزوین به پایان رسید

دور چهارم رقابت‌های شطرنج قهرمانی پیشکسوتان کشور که با حضور 46 شطرنج‌باز در قزوین در حال برگزاری است، با شناخت نفرات برتر این دور به پایان رسید.

دور چهارم رقابت‌های شطرنج قهرمانی پیشکسوتان کشور در قزوین به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، چهارمین دور از رقابت‌های شطرنج قهرمانی پیشکسوتان کشور با معرفی نفرات برتر دو رده سنی به کار خود پایان داد.

در رده سنی 45 تا 60 سال این مسابقات فرهاد کربلایی‌صادقی، شطرنج‌باز قزوینی با کسب 5/3 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت تا به نوعی در فاصله سه دور پایانی این رقابت‌ها برای حریفان خود خط و نشان بکشد.

حسین اردشیرپور، شطرنج‌باز استان بوشهر بدون شک جدی‌ترین رقیب کربلایی صادقی برای کسب عنوان قهرمانی است؛ چراکه این ورزشکار در حال حاضر با کسب 5/3 امتیاز و تنها با اختلاف پوئن شکنی در جایگاه دوم جدول رده بندی قرار دارد.

حسین صیاد جوینده، شطرنج‌باز گیلانی هم با کسب سه امتیاز در تعقیب نفرات اول و دوم جدول است تا شانس قهرمانی این رقابت‌ها را از دست ندهد.

اما در رده سنی بالای 60 سال میرمحمود علوی، شطرنج‌باز مازندرانی با شکست دادن عزیزالله صادقی مقدم، یکی از استادان مطرح پیشکسوت کشور گام بلندی برای قهرمانی برداشت.

علوی در یک دیدار حساس و جذاب که نزدیک به شش ساعت و با انجام 200 حرکت به طول انجامید، در نهایت موفق شد صادقی را شکست دهد و با کسب چهار پیروزی متوالی و چهار امتیاز صدرنشینی را از آن خود کند.

ولی سلیمی، از شطرنج‌بازان البرزی نیز با کسب سه امتیاز در مکان دوم جدول رده‌بندی قرار دارد و صالحی‌مقدم هم با همین میزان امتیاز و اختلاف پوئن شکنی عنوان سومی جدول را به خود اختصاص داده است.

با نتایجی که تا به حال در رقابت‌های شطرنج قهرمانی پیشکسوتان کشور رقم خورده است، به نظر می‌رسد این رقابت‌ها از سطح بسیار بالایی برخوردار است؛ به نحوی که رقابت‌ها با نزدیکی و فشردگی خاصی دنبال می‌شود.

رقابت‌های شطرنج قهرمانی پیشکسوتان کشور که با حضور شطرنج‌بازانی از 14 استان از روز یکشنبه بیست و دوم اردیبهشت ماه در هفت دور به روش سوئیسی در مجموعه هتل ورزش قزوین آغاز شده است، روز پنجشنبه بیست و ششم اردیبهشت ماه با شناخت نفرات برتر به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/77004/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول