اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفتگوی تفصیلی فارس با مدیرکل مخابرات قزوین

سرویس‌دهنده‌های اینترنتی می‌توانند در ارائه اینترنت پرسرعت با مخابرات رقابت کنند

به گفته مدیرکل مخابرات استان قزوین سرویس‌دهنده‌های اینترنتی (papها) در صورت ارائه کیفیت و خدمات بهتر می‌توانند برای واگذاری اینترنت پرسرعت با شرکت مخابرات رقابت کنند.

سرویس‌دهنده‌های اینترنتی می‌توانند در ارائه اینترنت پرسرعت با مخابرات رقابت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بسیاری از papها (سرویس‌دهنده‌های اینترنتی) معتقدند که با ورود مخابرات به عرصه واگذاری اینترنت پرسرعت، دیگر فرصتی برای ادامه رقابت ندارند و فضا برای papهای خصوصی بسته شده است.

به منظور آگاهی بیشتر در خصوص این موضوع، مزایای آن برای مردم و سرویس‌دهنده‌ها، چگونگی حمایت شرکت مخابرات از papها و برخی دیگر از سئوالات متداول، در حاشیه چهارمین نمایشگاه کامپیوتر قزوین با محمدرضا پورشاکر، مدیرکل مخابرات قزوین گفت‌و گویی ترتیب دادیم که از نظر می‌گذرانید.

*نمایشگاه کامپیوتر امسال را چطور دیدید؟

برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها اقدام ارزشمندی است و انتظار استقبال مردم از نمایشگاه بیش از این بود.

*برای برگزاری بهتر نمایشگاه در سال‌های آینده چه پیشنهادی دارید؟

نظرسنجی از بازدیدکنندگان نمایشگاه، بهره‌گیری از این نظرات و بررسی نکات مثبت و منفی نمایشگاه از دید آن‌ها در برگزاری بهتر این نمایشگاه در سال‌های آینده مؤثر است. در نمایشگاه امسال نیز دست‌اندرکاران می‌توانستند از وجود حدود صد هزار دانشجو در قزوین به عنوان یک فرصت برای بالا بردن آمار استقبال از نمایشگاه بهره گیرند.

*با توجه به ورود مخابرات به حوزه ارائه اینترنت پرسرعت، نظر شما در خصوص چگونگی ادامه فعالیت papها در این عرصه چیست؟

مخابرات بازار را برای فعالیت papها نبسته است؛ چراکه این شرکت به مدت سه سال به عرصه واگذاری اینترنت ورود پیدا نکرد و کارنامه آن مدت نیز موجود است.

در آن زمان بسیاری از papها برای رسیدن به منفعت اقتصادی، تنها شهرک‌های صنعتی و برخی مناطق خاص را پوشش می‌دادند.

از آنجا که در چنین صورتی مردم اطراف استان همچون روستاها و یا شهرهایی نظیر شال و ارداق از اینترنت بهره‌مند نمی‌شدند، اداره کل مخابرات اقدام به ارائه خدمات اینترنتی و پوشش تمام سطح استان کرد.

*آیا این کار در افزایش کیفیت کار papها هم اثرگذار است؟

بله، مخابرات نیز یک شرکت خصوصی است و با آن‌ها رقابت می‌کند. در این شرایط سود اصلی به مردم می‌رسد؛ چراکه با این عمل، papها مجبور به ارائه خدماتی با کیفیت بهتر و قیمت کمتر هستند.

*پس شما مخابرات را هم یک شرکت خصوصی می‌دانید؟

بله، مخابرات هم یک شرکت خصوصی است؛ اما یک شرکت خصوصی بسیار قدرتمند و بزرگ که وجود آن لازم است.

*شرکت مخابرات در این زمینه از papها حمایتی به عمل می‌آورد؟

این شرکت با ارائه مجوز نصب فیبر papها روی مرکز مخابرات، آن‌ها را مورد حمایت قرار می‌دهد. در واقع این شرکت همچون پدری برای papهاست و آن‌ها را هم مانند دیگر فرزندان خود دوست دارد. از این پس نیز سیاست اداره کل مخابرات به همین منوال است.

*آیا در زمینه ارائه خدمات اینترنتی تمامی بسترها برای  papها به منظور فعالیت مشابه مخابرات، آماده است؟

نمی‌توان گفت تمام بسترها آماده است؛ اما این شرایط تا حد زیادی مهیاست. به عنوان نمونه 2020 سرویسی است که papها هم می‌توانند آن را به مشتریان ارائه دهند.

*مخابرات هم خریدار اینترنت است؟

بله، اما این شرکت بر خلاف papهای خصوصی به سود کمتر قانع است.

*در حال حاضر کدام نهاد بر فعالیت مخابرات نظارت دارد؟

نظارت بر عملکرد مخابرات بر عهده دولت است.

*با توجه به اینکه برخی از خانوارها به جای پرداخت فیش تلفن، اقدام به خرید خط جدید می‌کنند که به مراتب ارزان‌تر از پرداخت فیش است، آیا مخابرات برای جلوگیری از این مسئله راهکاری دارد؟

چنانچه شخصی قبض تلفن خود را پرداخت نکند، ابتدا از طریق سامانه اعلام بدهی، به او اعلام می‌شود که در صورت عدم پرداخت مبلغ بدهی، خط تلفن تا چند روز دیگر قطع می شود و در صورت عدم پرداخت بدهی، این شرکت نسبت به یک‌طرفه کردن و در نهایت قطع کامل تلفن وی اقدام می‌کند.

البته عملی که به آن اشاره شد، در سراسر دنیا به همین شکل انجام می‌شود؛ اما شرکت مخابرات هم در راستای مشتری‌مداری، سعی در جلوگیری از متضرر شدن مردم دارد.

انتهای پیام/2667/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول