اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای خراسان‎رضوی خبرداد

کلاهبرداری اینترنتی با وعده برنده شدن سفر حج

رئیس پلیس فتای خراسان‎رضوی گفت: با تلاش ماموران پلیس فتای خراسان‌رضوی، فرد شیادی که با ارسال پیامک و وعده برنده شدن سفر زیارتی حج از شهروندان کلاهبرداری میلیونی می‎کرد، شناسایی و دستگیر شد.

کلاهبرداری اینترنتی با وعده برنده شدن سفر حج

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن عرفانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی شکایت خانمی میانسال مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی‌اش، تیمی از کارشناسان پلیس فتا موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

عرفانی افزود: ماموران پلیس فتای خراسان‌رضوی در بررسی‌های اولیه متوجه شدند فردی کلاهبردار با ارسال پیامک به شهروندان و وعده برنده شدن در سفر زیارتی حج، آنها را به پای عابر بانک کشانده و با شگردی خاص مبلغ هشت میلیون ریال از حسابشان برداشت کرده است.

وی در ادامه گفت: کارشناسان پس از بررسی‌های لازم، سرنخ‌هایی به‌دست آورده و با استعلام از مبادی ذی ربط و اقدامات فنی و پلیسی توانستند متهم را شناسایی و طی عملیاتی دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی تصریح کرد: متهم جوان که در ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری بود با دیدن شواهد لب به اعتراف گشود و به جرم خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به روز زن، به آسیب‎های کار برای زنان در دنیای مجازی اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه نصف جمعیت جامعه را زنان تشکیل می‏دهند، بنابراین طبیعتا نصف جمعیت کاربران نیز از زنان تشکیل شده و بی شک این فضا مخاطرات زیادی برای زنان دارد.

وی اظهار داشت: شاکیان اکثر پرونده‏های با موضوع هتک حرمت زنان هستند که در اثر بی احتیاطی و اعتماد بی جا در فضای مجازی، دچار آسیب و هتک حرمت شده‏اند که کارشناسان علت اینگونه مخاطرات را در فضای سایبری ناشی از پنهان بودن هویت افراد در فضای مجازی دانسته‎اند.

عرفانی ادامه داد: کاهش اینگونه جرایم منوط به افزایش آگاهی افراد خصوصا زنان نسبت به فضای سایبری و همچنین عدم اعتماد به افراد غریبه و دوستی‏ها در شبکه‏‎های اجتماعی و فضای سایبر است.

انتهای پیام/70005/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول