اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کرمان:

سن و توان رئیس جمهور مسئله مهمی است

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: برای انتخاب رئیس جمهور باید به سن، نیرو، قدرت، تدبیر و سایر شرایط کاندیدا توجه کرد.

سن و توان رئیس جمهور مسئله مهمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سید یحیی جعفری صبح امروز در دیدار با اعضای ستاد انتخابات شهرستان کرمان با اشاره به اهمیت پرشور بودن انتخابات اظهار داشت: همه افراد و قشرها باید در انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه از مدت‌ها قبل دعوت از تمام آحاد مردم برای حضور گسترده در انتخابات را آغاز کرده‌ام، ادامه داد: شما هم این وظیفه را دارید که همگان را برای حضور در پای صندوق‌های رأی تشویق کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان بیان کرد: ما باید کاری انجام دهیم که دشمن برای ابد مأیوس شود و بداند که مردم ما پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند و عقب‌نشینی نمی‌کنند.

جعفری حضور مردم در آیین راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته را بسیار مطلوب و دور از انتظار خواند و تصریح کرد: امیدوارم که انتخابات 24 خرداد ماه سال جاری از تمام انتخابات گذشته پرشورتر باشد و همه شرکت در انتخابات را تکلیف شرعی خود بدانند.

وی در مورد انتخاب فرد اصلح عنوان کرد: اصلح بودن به لباس و سخنرانی‌های مهیج نیست، بلکه باید افراد را بشناسیم و با فهم انتخاب را انجام دهیم.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه رئیس جمهور چهار سال باید در اداره کشور نقش‌آفرینی کند، افزود: ریاست جمهوری باید دین‌دار، مدیر و مدبر باشد و ویژگی‌هایی مورد تاکید مقام معظم رهبری را داشته باشد.

جعفری بیان کرد: رئیس جمهور اگر خردمند و عاقل باشد، حداقل آبروی مملکت را حفظ می‌کند و اگر اینگونه نباشد، خودتان می‌دانید که چه حرف‌هایی می‌زند و چه کارهایی انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در انتخاب ریاست جمهوری نباید کلاه سرمان برود، افزود: ظاهر افراد مسئله مهمی در اسلام است، اما باید دقت کرد که این مقام و منصب به چه کسی باید سپرده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان تصریح کرد: در انتخاب رئیس جمهور باید به سن، نیرو، قدرت، تدبیر و سایر شرایط توجه کرد.

جعفری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه قانون تمام مشکلات را برطرف می‌کند، بیان کرد: قانون باید مبنای تمام کارها باشد، زیرا ممکن است افرادی باشند که در مقابل قانون سر تسلیم فرود نمی‌آورند و طی تاریخ انقلاب اسلامی چنین افرادی را دیده‌ایم.

وی بیان کرد: مسائل امنیتی را باید لحاظ کرد هر چند تاکنون مشکلی در حوزه انتخابات نداشته‌ایم، اما باید احتمال هر اتفاقی را بدهید، زیرا دشمن شب و روز برای ایجاد خدشه در انتخابات ایران برنامه‌ریزی می‌کند.

خطیب جمعه کرمان با تاکید بر اینکه قانون ریاست جمهوری در ایران باید تغییر کند، گفت: این صحیح نیست که 700 نفر کاندیدای ریاست جمهوری شوند تا یک نفر انتخاب شود و باید شرایطی برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری افزوده شود و مجلس در این زمینه تجدید نظر کند.

جعفری افزود: تعجب من از این است چرا افرادی که مطمئن هستند در ریاست جمهوری قبول نمی‌شوند وارد صحنه انتخابات می‌شوند و وقت مردم را می‌گیرند.

وی تصریح کرد: بعضی‌ها در گذشته حرف‌هایی زدند و درست عمل نکردند و این امر قابل پنهان کردن نیست و مردم باید با بصیرت در پای صندوق‌های رأی حضور یابند تا انتخابات آینده از تمام انتخابات پرشورتر و باشکوه‌تر برگزار شود.

جعفری با تاکید بر اینکه اگر کسی پا را کج بگذارد، مردم در صحنه حاضر هستند، تصریح کرد: در مورد خانمی که می‌گوید در ایران انتخاباتی نیست، این نکته مدنظر باشد که بعضی‌ها اینگونه حرف‌ها را به دلیل جهالت می‌زنند و بعضی هم مامور دشمن هستند.

امام جمعه کرمان خاطر نشان کرد: یقین داریم به فضل الهی این دوره انتخابات بهتر از دوره‌های قبل برگزار می‌شود و جمعیت شرکت‌کننده از حداکثر هم بالاتر می‌رود و حماسه سیاسی محقق می‌شود.

انتهای پیام/80019/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول