اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع دانشجویان کرجی مطرح شد

احمدزاده‌کرمانی: کشور به آرامش نیاز دارد / مردم رئیس‌جمهور‌ عدالت‌طلب‌ می‌خو‌اهند

یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ‌در این لحظات حساس کشور به آرامش نیاز دارد، گفت: امیدوارم در پایان انتخابات شاهد انتخاب رئیس جمهوری ولایی، مردمی،‌ عدالت‌طلب و قاطع باشیم.

احمدزاده‌کرمانی: کشور به آرامش نیاز دارد / مردم رئیس‌جمهور‌ عدالت‌طلب‌ می‌خو‌اهند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، هفتمین نشست از سلسله نشست‌های آگاهی برای حماسه با همت بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی تشکل دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج عصر امروز با حضور روح‌الله احمد‌زاده‌کرمانی در محل این دانشگاه برگزار شد.

کاندیدای دوره یازدهم ریاست جمهوری عصر امروز طی سخنانی در نشست فوق اظهار داشت: پایه اصلی جمهوری مردم هستند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر‌گاه مردم در صحنه حضور داشتند، دستاوردها و موفقیت‌های بسیار بزرگی نصیب ملت ایران شد و امسال نیز با حضور مردم حماسه بزرگ سیاسی خلق خواهد شد.

احمد‌زاده افزود: باور من این است که اگر بخواهیم انتخابات تبدیل به حماسه سیاسی شود، نیاز به لوازم و مقدماتی داریم و اگر می‌خواهیم مردم در این انتخابات آگاهانه در پای صندوق‌های رای حاضر شوند، رخدادهای باید سال‌های بعد از انقلاب را به درستی بررسی و تحلیل کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در مقاطعی به دلیل عدم استفاده از تجربیات گذشته و درس گرفتن از عبرت‌ها دچار خبط‌های سیاسی شدیم و از مسیر اصلی انقلاب منحرف شدیم که برای جلوگیری از انحراف مجدد نیازمند پژوهش دقیق در تاریخ انقلاب اسلامی هستیم.

استاندار سابق فارس با تحلیل انقلاب‌های سیاسی قرن‌های گذشته تاکید کرد: به اعتقاد محققان و کارشناسان و حتی نخبگان غربی انقلاب اسلامی تفاوت‌های اساسی با دیگر انقلاب‌های سیاسی داشت، چراکه جنس انقلاب ایران دینی بود.

احمدزاده گفت: ادبیاتی که امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی مطرح فرمودند، یک ادبیات ویژه است. نگاه امام (ره) به دین مبتنی بر اسلام شخصی و یا اسلام اجتماعی نبود. دیدگاه امام خمینی (ره) به دین تحت عنوان اسلام ناب محمدی تلفیقی از اسلام شخصی و اسلام اجتماعی بود. به صورتی که امام اسلام‌ستیز با ظالم، اسلام حامی فقرا در جنگ بین فقر و غنا را مطرح فرمودند و مورد اقبال عمومی نه در ایران بلکه در جهان قرار گرفت.

وی تاکید کرد: اسلام تازیانه‌خورده‌ها، اسلام فقیرها در برابر اغنیا، اسلام‌ستیز با اشرافی‌گری و ثروت‌اندوزی از راه حرام پایه اصلی تشکیل جمهوری اسلامی است و متاسفانه پس از انقلاب عده‌ای به دنبال این بودند که انقلاب را از یک جریان استکبارستیز منحرف کرده و به صورت اسلام ظاهری درآورند.

* نظام بانکداری موجود نظام رباخواری است

این کاندیدای انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه مشکلات اقتصادی ما ریشه‌ای است. به عنوان نمونه در روزنامه‌ها عده‌ای تبلیغ می‌کنند که کمتر از 24 ثانیه یک میلیارد تومان وام می‌دهند. بعد می‌رویم تحقیق می‌کنیم می‌بینیم به اسم کارمزد، سود، تاخیر و حتی سود تاخیر دو برابر این پول را از مردم می‌گیرند. حالا سوال من این است که آیا اینگونه بانکداری ربا نیست؟ نزول‌خواری نیست.

احمدزاده با تاکید بر اینکه نظام بانکداری موجود در ایران نظام رباخوارانه است، گفت: چطور وقتی دو تار موی یک جوان بیرون می‌آید، خیلی‌ها فریاد وااسلاما سر می‌دهند، اما در مقابل این رباخواری آشکار هیچ‌کس اعتراضی ندارد؟ این آقایان مراجع چقدر باید توی سر دولت بزنند و حق مردم را مطالبه کنند؟ آیا اهل بیت و ائمه اطهار(ع) فقط برای مراسم عزاداری است؟ و در طول زندگی و دوران مدیریت کشور اسلامی  به شیوه زندگی و احادیث و روایات برجای مانده از اهل بیت و سنت رسول‌الله و کلام خداوند نباید توجهی داشته باشیم؟

وی با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی و مقایسه آن با صدر اسلام گفت: چند جریان اصلی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به جنگ با انقلاب برخاستند که مهمترین آنها عبارتند از شبهه مارکسیست‌ها، لبیرال‌ها، جریان‌های ضد اسلامی و بالاخره متجرین و قشری‌ها.

*چرا به پرونده‌های مفاسد خاوری هیچ کس توجه نکرد؟

معاون سابق رئیس جمهوری افزود: امام خمینی (ره) پس از پایان جنگ تحمیلی بیانیه‌ای صادر فرمودند و گفتند که جنگ فقر و غنا آغاز شده است. آیا در این جنگ ما موفق بوده‌ایم؟ آیا توانستیم به اهداف امام و شهدا و مقام معظم رهبری دست‌ یابیم؟

احمدزاده ادامه داد: در سال 84 پرونده مفاسد خاوری (رئیس فراری بانک ملی و متهم در پرونده فساد مالی بزرگ 3 هزار میلیارد تومانی) را به داستان دادیم، اما عده‌ای از او حمایتی کردند و همین آقای خاوری رسید به ریاست بانک ملی. چه کسانی به این پرونده‌ها توجه نکردند؟ من اتهام نمی‌زنم و فقط سوال می‌کنم و می‌گویم چه کسانی خاوری را فراری دادند؟ مگر او در اهواز دستگیر نشد، چه طوری از بازداشت درآمد و دو روز بعد بلیت هواپیما برایش گرفتند و فرار کرد؟ چطوری ظرف 24 ساعت ما یک متهم فراری را دستگیر می‌کنیم، اما خاوری از بازداشت خارج می‌شود و فرار می‌کند!

وی تاکید کرد: اگر ما نگاه روند پژوهانه به تاریخ انقلاب اسلامی داشته باشیم به خوبی در‌می‌یابیم که چه کسانی و با چه هدفی در برابر جریان اصیل انقلاب ایستادگی کردند و چه کسانی گفتند آنهایی که از روی فقر کلیه می‌فروشند باید مدال ایثار دریافت کنند؟ اگر از روز اول با دقت بررسی کنیم درمی‌یابیم که چرا برخی‌ها در دهه آخر عمر خود هوس شرکت در انتخابات کرده‌اند. همین‌ها یک روز می‌گفتند دولت هم خرج داره و هم برج. در کجای اسلام و در کجای عدالت علوی گفته دولت اسلامی هم خرج داره و هم برج.

*رد پای هر مسئولی را می‌زنیم از پارک به بالا خانه دارد

احمدزاده با اشاره به ضرورت بحث مبارزه با فساد مالی چهره‌های شاخص و سیاستمداران و دولتمردان گفت: رد پای هر آقایی را که می‌زنیم می‌بینیم از پارک به بالاتر خانه دارد. شما این پول را از کجا آوردید؟ حداکثر حقوق یک استاندار 3 میلیون تومان و حداکثر حقوق یک معاون وزیر 6 میلیون تومان است. فرض کنید یک نفر هشت سال معاون وزیر و هشت سال استاندار بوده، حالا باید برج داشته باشد؟ طرف می‌گوید من در دوران دولت به بودجه بیت‌المال دست نزدم و رفتم خودم کار اقتصادی کردم. بی‌خود کردی کار اقتصادی کردی. بچه گول می‌زنی؟ من استاندار بودم و می‌دانم همه تحولات اقتصادی و قوانین و ماده صدها دست استاندار است. با دو تا توصیه می‌تواند یک فرد را میلیاردر کند. به من نگو دست به بیت‌المال نزدم و رفتن خودم کار اقتصادی کردم. مردم گول این حرف‌ها را نمی‌خورند.

*چه طور مردم در کوچه شهید اکبری هستند و آقازاده‌های شما کوچه لاله و یاسمن!

استاندار سابق فارس و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: چه طور بچه‌های شما و آقازاده‌های شما یک پا در خارج دارند و یک پا بالای شهر و ماشین‌های چند صد میلیونی سوار می‌شوند؟ چه طور آقازاده‌های شما در کوچه‌های یاسمن و لادن خانه دارند و توده مردم در کوچه و پس‌ کوچه‌های شهید اکبری و شهید اصغری؟ اینگونه می‌خواهید فرمان امام (ره) برای جنگ فقر و غنا را اجرا کنید؟

*حامیان آقای خ -  الف و ع – الف چه کسانی هستند

احمدزاده گفت: متاسفانه نمی‌توانم همه حرف‌ها را بزنم چون کشور در این لحظات حساس به آرامش نیاز دارد، اما مردم می‌خواهند بدانند که حامیان آقایان خ ـ الف و ع ـ الف چه کسانی بودند.

وی ادامه داد: آقایی می‌گوید ما دولت عدالت‌طلب و عدالت‌محور تشکیل دادیم، بعد در همین دولت میلیاردها تومان پول بیت‌المال معلوم نیست چه شده است. بعد می‌گویند مرز عدالت‌طلبی در کابینه ما است. کی گفته شما برای عدالت مرز تعیین کنید؟ چه کسی گفته عدالت فقط باید تا در کابینه و هیئت دولت شما اجرا شود؟

معاون سابق رئیس‌جمهور و رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه این مطالب تنها سوالی است که از مسئولان و دولتمردان دارم، گفت: در دولتی که شعارش توسعه اقتصادی و بعد توسعه سیاسی بود، کسی شعار عدالت‌طلبی نداد و شما شعار عدالت‌طلبی دادید. پس وظیفه شما سنگین‌تر از دیگران است.

* ریشه فساد مالی در خودروسازی و شستا و ایمیدرو کجا است

احمد‌زاده با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی صنایع خودرو سازی کشور، شرکت شستا و شرکت ایمیدرو گفت: ریشه فسادها در دست برخی از دولتمردان است. مردم می‌خواهند بدانند در شستا چه می‌گذرد. اصلاً شستا را چه کسی اداره می‌کند؟ چه کسانی در آنجا منافع مالی دارند.

وی افزود: یک روز آقای وزیر می‌گوید ما 60 میلیون دلار پول نداریم داروهای ام.اس و سرطان و بیمارهای خاص را وارد کنیم. چرا به مردم واقعیت را نمی‌گوید؟ چرا می‌گوید پول نداریم. مگر تامین اجتماعی پول ندارد؟ این واقعیت‌ها باید برای مردم روشن شود که در هر ماه 20 هزار میلیارد تومان مردم ایران ، مردم ساکن روستاها و شهرهای دورافتاده و سراسر کشور حق بیمه پرداخت می‌کنند و بعد شما می‌گویید پول نداریم برای این مردم که پول دادند دارو وارد کنیم؟

احمدزاده بیان داشت: به طور میانگین ماهی یک میلیارد دلار درآمد شستا است. درآمدی که از پول حق بیمه کارگر به دست آمده و معلوم نیست این درآمد چطور هزینه می‌شود و کجا می‌رود و چه کسانی از آن بهره‌مند هستند و بعد می‌گویند برای این مردم که خودشان پول دادند و پولشان دست ما است و از آن استفاده می‌کنیم، پول نداریم دارو وارد کنیم! علت این است که دولت دنبال بنگاه‌داری رفته و هیئت مدیره شستا را و امثال آن را تعیین می‌کند. حال کجای قانون گفته دولت بنگاه‌دار باشد، معلوم نیست.

وی به اشکالات صنعت خودروسازی کشور اشاره کرد و گفت: مهمترین مافیای اقتصادی کشور در این خودروسازی‌ها است. پول مردم را می‌گیرند و پراید غیر ایمن و ضد آلودگی هوا را 20 میلیون تومان به مردم می‌فروشند. چرا؟ چون منافع‌شان در این است که تعرفه واردات را بالا ببرند. ما باید تعرفه واردات خودرو را آزاد کنیم و اگر خودروسازان توان رقابت با خودروهای خارجی را داشتند که کار می‌کنند و اگر این توان را ندارند نباید بیش از این برای خودروسازی پول هزینه کرد. چرا مردم باید ماشین 30 میلیونی را 150 میلیون بخرند؟

*هیچ کس نمی‌داند بر سر درآمدهای غیر نفتی چه می‌آید!

احمدزاده تاکید کرد: 90 درصد صنعت، 60 درصد کشاورزی، 70 درصد صنعت گردشگری در این کشور مغفول مانده است و دولت از این صنایع غافل است. بعد می‌گویند تحریم شدیم و اجناس گران شد. کی گفته لوبیا چیتی و لپه و دوغ که چند برابر شده به خاطر تحریم‌ها است؟ بعد 30 سال از انقلاب مشکل مردم ما شده لپه و لوبیا چیتی و اینجا باید گفت وامصیبتا. بعد یک عده فقط تو کار انحصار هستند. یکی انحصار واردات سیب داره و یکی انحصار صادرات پیاز. یکی شده سلطان شکر یکی شده سلطان گوشت. حالا چه کسی این انحصارها را تعیین کرده معلوم نیست.

وی بیان داشت: یک پرسش اساسی این است که درآمدهای غیر نفتی این مملکت چه می‌شود. ما قبول داریم که درآمدهای نفتی همانی است که می‌گوید و در بودجه آمده و حساب و کتاب داره. ولی درآمدهای غیر نفتی چی؟ هیچ کس از این حوزه گزارش نمی‌دهد.

احمدزاده در پایان تاکید کرد: امیدوارم در پایان انتخابات شاهد انتخاب رئیس جمهوری ولایی، مردمی،‌ عدالت‌طلب و قاطع باشیم تا در یک دوره چهارساله مشکلات کشور برطرف شود.

انتهای پیام/2302/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول