اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ حسن روحانی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی:

تعامل با رهبری، قوای مقننه و قضائیه از ویژگی‏های شاخص رئیس‌جمهور است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تعامل با رهبری و قوای مقننه و قضائیه باید از ویژگی‏های رئیس‌جمهور باشد، گفت: با اجماع نظر می‏توان به یک تعامل مثبت رسید.

تعامل با رهبری، قوای مقننه و قضائیه از ویژگی‏های شاخص رئیس‌جمهور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‏الاسلام حسن روحانی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در بین دانشجویان دانشگاه زنجان، اظهار کرد: اختیارات رئیس‌جمهور بر اساس چارچوب قانون اساسی است.

وی به تعامل رئیس‌جمهور با سایر قوا اشاره کرد و افزود: رئیس‌جمهور قدرت تعامل با سایر قوای کشور را دارد و باید دارای این ظرفیت باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تعامل با رهبری و قوای مقننه و قضائیه باید از ویژگی‏های رئیس‌جمهور باشد، یادآور شد: با اجماع نظر می‏توان به یک تعامل مثبت رسید.

وی آزادی زندانیان سیاسی سال 88 را در حوزه اختیارات رئیس‌جمهور ندانست و تاکید کرد: بنده شخصاً آزادی را برای زندانیان سیاسی می‏پسندم.

حجت‏الاسلام روحانی دانشگاه را منشأ توسعه و پیشرفت کشور دانست و گفت: دانشگاه و دانشجو موجب قدرت ملی کشور در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هیچ گونه تحولی در کشور بدون دانشگاه و دانشجو محقق نمی‏شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه به عنوان پایه و اساس تحولات علمی و رشد در کشور است.

وی به دانش دانشگاه و دانشجویان کشور در زمان جنگ تحمیلی اشاره کرد و یادآور شد: در زمان جنگ بسیاری از مشکلات استراتژیک کشور در سایه حضور دانشگاهیان برطرف شده است.

حجت‏الاسلام روحانی توسعه فناوری هسته‏ای در کشور را مدیون ظرفیت علمی دانشگاهیان کشور عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه هسته‏ای کشور در حال حاضر حاصل توان علمی دانشمندان، دانشجویان و متخصصان بومی کشور بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انتخابات پیش‏ رو می‏تواند حماسه‏ساز باشد، یادآور شد: انتخابات آتی به شرط خوانده شدن رای و شنیده شدن رای مردم محقق خواهد شد.

وی به منظورش از خوانده شدن رای پرداخت و تاکید کرد: مجریان و ناظران انتخابات باید به گونه‏ای عمل کنند که همه مردم احساس اعتماد داشته باشند.

حجت‏الاسلام روحانی ادامه داد: برای تحقق حماسه سیاسی باید انتخاباتی برگزار شود که مردم احساس کنند مجریان انتخابات امانتدار خوبی برای رای آن‏ها هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد اظهاراتش در مورد خوانده شدن رای نیز گفت: باید فضایی مهیا شود که مردم بدانند مطالبات آن‏ها مورد توجه قرار می‏گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم در زمان انتخابات مطالباتی از دولت آینده دارند که  آن را با شعارها و بیانشان عنوان می‏کنند و باید به مطالبات آن‏ها پاسخ داده شود.

حجت‏الاسلام روحانی با بیان اینکه انتخابات باید امنیت‌آفرین باشد، اظهار داشت: انتخابات باید به گونه‏ای باشد که همه مردم احساس کنند هیچ کس به خاطر حمایت از کاندیدایی خاص تنبیه نخواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انتخابات باید به گونه‏ای باشد که تشویق‌کننده مردم باشد، افزود: انتخابات باید فضای شادی و نشاط باشد و در پایان همه گروه‏های شرکت‌کننده جشن پیروزی بگیرند.

در ادامه این جلسه یکی از دانشجویان در اعتراض به سخنان حجت‏الاسلام روحانی از وی منظورش را در مورد اینکه رای مردم خوانده و شنیده شود سئوال کرد و عنوان کرد: مگر در انتخابات قبلی رای مردم خوانده نشده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در پاسخ به اظهارات این دانشجو، خاطرنشان کرد: اینکه مردم احساسی در خود داشته باشند موضوعی است که واقعیت جامعه است و باید به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: ممکن است درصد کمی از مردم احساسی مبنی بر عدم توجه و تاثیر‏گذاری رای خود در انتخابات داشته باشند و این غیر قابل انکار است.

حجت‏الاسلام روحانی با بیان اینکه هیچ دولتی نباید تصور کند که مالک کشور است، یادآور شد: مالکیت کشور از آن ملت ایران است و نباید تصور دیگری غیر از آن داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مالکیت مردم بر کشور را مهم دانست و تاکید کرد: اگر مردم احساس کردند که مالک کشور هستند آن وقت می‌توانیم شاهد مردم‌سالاری در کشور باشیم.

وی به اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد و گفت: در اقتصاد مقاومتی باید نسبت به فشارهای مختلف اقتصادی دشمن برنامه کاربردی وجود داشته باشد.

حجت‏الاسلام روحانی با بیان اینکه دشمن همه تلاش خود را برای فشار اقتصادی به کار گرفته است، یادآور شد: در سال 83 همه تلاش‏ها بر این بود که کشور در شرایط تحریم قرار نگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در سال 83 تلاش شد ذخیره ارزی کشور و دارایی‏های اقتصادی کشور در سطح بالایی باشد تا در صورت بروز فشار و تحریم احتمالی مشکلی برای کشور رخ ندهد.

وی تدبیر و تعقل در شرایط فشار اقتصادی را لازمه عبور از پیچ تاریخی عنوان کرد و یادآور شد: برای عبور از برهه سخت اقتصادی باید به همه بخش‏های اقتصادی توجه شود.

حجت‏الاسلام روحانی در پاسخ به مدل اقتصادی مدنظرش برای اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور باید در راستای حمایت از تولید و برابری توزیع و تولید نیازهای کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدل اقتصادی مدنظرش اقتصاد آزاد عادلانه است، افزود: این اقتصاد باید در یک فضای رقابتی و برای توسعه همه بخش‏های اقتصادی کشور صورت گیرد.

حجت‏الاسلام روحانی در پاسخ به سئوال دانشجویی مبنی بر اظهارات اخیر آیت‏الله هاشمی در مورد آرمان فلسطین اظهار داشت: آزادی قدس و موضوع فلسطین آرمان ملت و کشور ایران است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به اظهارات امام خمینی (ره) در سال 42 اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) در سخنرانی خود در مدرسه فیضیه بر موضوع فلسطین تاکید داشته‏اند.

وی موضوع فلسطین را برای کشور موضوعی مهم دانست و تاکید کرد: احقاق حقوق فلسطینیان بسیار ضروری است و این احقاق حق باید از مسیر دموکراسی بگذرد.

حجت‏الاسلام روحانی توسل به جنگ سخت برای احقاق حقوق مردم فلسطین را گزینه نامناسب عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر نمی‏توان از تهران و یا زنجان به طور مثال به اسرائیل لشکرکشی کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین موضوعات مطرح شده در مورد تعلیق غنی‌سازی هسته‏ای در دوران اصلاحات و تاثیر رهبری در این تصمیم‏گیری خاطرنشان کرد: در آن زمان موضوع هسته‏ای در کشور در جلسه سران نظام گرفته می‏شد.

وی با بیان اینکه نمی‏توان نقش یک شخص را در این تصمیمات بارزتر از بقیه دانست، تاکید کرد: در جلسه سران نظام، رهبری ریاست جلسه را بر عهده داشت و روسای سایر قوا نیز عضو این شورا بودند.

حجت‏الاسلام روحانی تصمیمات اتخاذ شده در مورد موضوع هسته‏ای کشور در سال‏های قبل از 84 را با اجماع نظر اعضای سران نظام دانست و ادامه داد: اعضاء در مورد موضوعات هسته‏ای حق رای داشتند.

انتهای پیام/73002/و40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول