اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سئوالات بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خراسان‌رضوی از رئیس‌جمهور آینده

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خراسان‌رضوی با انتشار توصیه‌نامه‌ای، سوالات خود از کاندیداهای ریاست جمهوری را بیان کرد.

سئوالات بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خراسان‌رضوی از رئیس‌جمهور آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در این توصیه‌نامه آمده است: در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم، تشکل‌های دانشجویی بنا به رسالت خود، فرهنگ دینی را در محیط دانشگاه عمق‌بخشی می‌کنند تا دانشجویان را از سطحی‌نگری، انحرافات، ایمان تقلیدی و...، به عمق تفکر دینی و شور و ایمان فراخوانند. بنابراین انتخابات یک فرصت مناسب برای ترویج گفتمان تفکر دینی و انقلاب اسلامی به حساب می‌آید.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خراسان‌رضوی در ادامه توصیه‌نامه خود آورده است: سهم تشکل‌های دانشجویی، کمک به برگزاری یک انتخابات پرشور و مشارکت گسترده آحاد مردم است. در چنین فضایی، افراد زیادی احساس تکلیف کرده و به صحنه آمدند، بنابراین التزام به رعایت قانون و دفاع از قانون اساسی و حق حاکمیت و تبعیت از آن جزو اصول است.

 

در همین راستا چند سوال از کاندیداهای ریاست جمهوری قابل ذکر است؛ دانشجویان بسیجی در این توصیه‌نامه سوالات خود از کاندیداهای ریاست جمهوری را اینگونه بیان کرده‎اند: آیا می‎دانید رویکرد اقتصاد سرمایه‎داری و بی‎تدبیری در شرایط اقتصادی امروز منجر به تحریم‎ها و هجمه‎های فزاینده دشمن سبب آسیب اقتصاد جامعه و محرومین شده است. بنابراین به نظر شما رویکرد اقتصادی دولت آینده برای رسیدن به اقتصاد بدون نفت و اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، راه‌کار عملیاتی دارد؟

در ادامه این توصیه‌نامه آمده است: آیا می‎‌دانید که صدور انقلاب و بیداری اسلامی به شدت متأثر از الگوی موفق جمهوری اسلامی است و بقای این گفتمان در سیاست‌خارجی به تداوم این الگو کمک می‌کند. بنابراین دولت آینده چه برنامه‌ای برای سیاست‌ خارجی و تداوم گفتمان مقاومت در منطقه و دنیا می‌تواند ارائه کند؟ آیا مثل برخی سست عنصرها گفتمان سازش را طرح می‌کنید؟

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خراسان‌رضوی در ادامه توصیه نامه خود آورده است: آیا می‌دانید که به تعبیر رهبر انقلاب، فرد منتخب با به‌کار گرفتن نقاط قوت دولت و نفی نقاط ضعف آن در ‌رفع موانع موجود و حل مشکلات موثر است؟ آیا برنامه‌های دولت آینده زمینه‌ساز برای چنین حماسه‌ای خواهد بود؟

در ادامه این توصیه نامه آمده است: آیا می‌دانید که رهبر معظم انقلاب با تأکید بر تلاش دشمن برای جلوگیری از برگزاری انتخابات پرشور اصرار دارند و در صورت ناکامی آنان از بین بردن شیرینی آن همچون انتخابات سال 88 را گوشزد کرده‌اند؟ بر این اساس نقشه راه دولت آینده برای قرار نگرفتن در طرح و نقشه دشمن و التزام و تمکین به قانون در تمام مراحل انتخابات عامل برون رفت سرافرازانه از این وضعیت موجود است؟

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خراسان رضوی در پایان توصیه نامه خود تاکید کرده است: یادآور می‌شود ملت بزرگ ایران در آستانه امتحانی دیگر قرار گرفته و تشکل‌های دانشجویی ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب، خواستار اتخاذ مواضع اصولی از طرف کاندیداها می‌باشند.

انتهای پیام/70005/ش/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول