اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه سیره شهدا:

رئیس جمهور آینده باید بالاترین نمره ولایت مداری را داشته باشد

رئیس موسسه سیره شهدا با تاکید بر اینکه منشور ولایتمداری، بالاترین ثمره زندگانی امام هادی(ع) بوده است، گفت: رئیس جمهور آینده باید بالاترین نمره ولایت مداری را داشته باشد.

رئیس جمهور آینده باید بالاترین نمره ولایت مداری را داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری در جمع نمازگزاران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) ضمن تسلیت شهادت امام هادی(ع) اظهار کرد: باید سعی و تلاش کنیم تا به معرفت ائمه معصومین(ع) دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه منشور ولایتمداری، بالاترین ثمره زندگانی امام هادی(ع) بوده است، اضافه کرد: زیارت جامعه کبیره بهترین، کامل‌ترین و جامع‌ترین کلاس امام شناسی است.

*اهل‌بیت(ع) واسطه میان خدا و بنده هستند

رئیس موسسه سیره شهدا با تاکید بر اینکه آن قدر از خدا دور شده‌ایم که دست ما به ذات اقدس الهی نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: در این حالت باید به دنبال واسطه‌ای باشیم که امام هادی(ع) در زیارت جامعه کبیره اهل‌بیت(ع) را به عنوان واسطه بین ما و خدا معرفی می‌کند.

ماندگاری با اشاره به اینکه نمی‌دانیم آدرس رحمت خداوند کجا قرار دارد، تصریح کرد: دروازه رحمت ذات اقدس الهی ائمه معصومین(ع) هستند.

*ولایتمداری در زندگی اجتماعی کم شده است

وی با تاکید بر اینکه اگر در زندگی‌های اجتماعی خود شاهد هستیم رحم و عطوفت کم شده به دلیل کاهش ولایتمداری است، اظهار کرد: پول می‌تواند پلکان بندگی باشد اما متاسفانه برخی افراد امروز در جامعه ما در حال پول بازی، فساد و اسراف هستند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه از سبک زندگی ائمه معصومین(ع) باید برای استفاده در زندگی خود بهره ببریم، تصریح کرد: به عنوان مثال اهل‌بیت(ع) مسئله ازدواج را یک ضرورت زندگی می‌دانند در حالی که برخی امروز به این امر مهم این گونه نگاه نمی‌کنند.

*تاخیر در ازدواج سبب افزایش فساد در جامعه شده است

ماندگاری با تاکید بر اینکه تاخیر در ازدواج موجب افزایش فساد و ارتباط‌های نامشروع در جامعه شده است خاطرنشان کرد: امروز اگر ازدواج به همان شکلی که دین گفته است همگانی شود مطمئن باشیم درصد بالایی از فساد در جامعه کم می‌شود.

وی با اشاره به ولایتمداری شهدا در هشت سال دفاع مقدس گفت: میدان مین جایی نبود که نقل و نبات پخش شود اما شهدا به دلیل اطاعت پذیری و ولایت مداری داوطلب شهادت می‌شدند.    

*به جای اینکه دل ما با اهل‌بیت(ع) باشد، پیرو واقعی آن‌ها باشیم

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه امروز حیا و عفت در خانم‌ها و غیرت در آقایان کم شده است، تصریح کرد: با این حال با برخی از این افراد که صحبت می‌کنیم می‌گویند دل ما با اهل‌بیت(ع) است در حالی که ائمه معصومین(ع) از ما پیرو و ولایتمدار واقعی می‌خواهند.

ماندگاری با اشاره به اینکه همه سرمایه‌های خود را باید در راه اهل‌بیت(ع) بگذاریم، خاطرنشان کرد: اگر این امر صورت گرفت برای ما باقیات و صالحات شده است.

وی با تاکید بر اینکه شهدا امروز در جامعه ممتاز هستند، تصریح کرد: چرا که آنها خون و سلامت خود را برای خدا خرج کردند.

*جامعه به برکت ولایت مداری پیشرفت کرد

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌ها در هر کشوری امنیت ملت‌ها است، اظهار کرد: امروز امنیت کشور ما به دلیل ولایتمداری از تمام نقاط دیگر جهان بیشتر است.

ماندگاری با تاکید بر اینکه هر جامعه‌ای که با اهل‌بیت(ع) باشد موفق می‌شود، تصریح کرد: این مردم زمان پهلوی ملعون هم بودند اما امروز به برکت ولایتمداری شاهد رشد و پیشرفت مردم و کشور هستیم.

*انتخاب اصلح در انتخابات به سن و شعار بستگی ندارد

وی به مسئله انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و تصریح کرد: طبق سخنان ولی فقیه باید کسانی که خود را در اندازه ریاست جمهوری می‌دانند، بمانند و بقیه از کاندیداتوری انصراف دهند. 

این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه در انتخابات به کسی باید رای بدهیم که نمره ولایتمداری بالایی داشته باشد، خاطرنشان کرد: ملاک انتخاب اصلاح به شعار، سن و شلوغ بازی نیست بلکه باید خادم و ولایتمدار باشد.

انتهای پیام/78008/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول