اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد

اشتغال‌زایی منهای پشتوانه اقتصادی معنایی ندارد

کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد ضمن اشاره به ضرورت توجه به حاشیه‌نشینی مشهد گفت: اشتغال مقوله مهمی در عصر حاضر بشمار می‌رود و باید بدانیم اشتغال‌زایی منهای پشتوانه اقتصادی معنایی ندارد.

اشتغال‌زایی منهای پشتوانه اقتصادی معنایی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عبدالکریم جوادی عصر امروز در مناظره‌ای با خلیل موحدی و جمشید خاتمی کاندیداهای چهارمین دوره شورای شهر مشهد در محل دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با تاکید بر اینکه اقتصاد نقش محوری در مدیریت شهری دارد، اظهار کرد: هر فردی بنا بر توان و تکلیف خود باید پای کار بیاید.

وی افزود: مدیریت شهری در کلانشهرها به ویژه مشهد مقدس با عنوان پایتخت معنوی جهان وضعیت حساس‌تری را داراست و این یعنی باید در عرصه مدیریت مشهد از تمام ظرفیت‌های موجود به طور صحیح استفاده کرد.

* ضرورت توجه به حاشیه‌نشینی در مشهد

جوادی با بیان اینکه حاشیه نشینی معضل و دغدغه جدی مشهد بشمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در کلانشهری نظیر مشهد با این ظرفیت و جایگاه نمی‌توان 700 هزار حاشیه نشین شهر را ساماندهی کرد؟

وی ادامه داد: حاشیه‌نشینی بمب اتم شهر بوده و تهدیدات زیادی را متوجه مشهد می‌سازد؛ باید نسبت به این مسئله و ساماندهی حاشیه‌نشینی مشهد در شورای چهارم شهر تدابیری جدی اندیشیده شود.

کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه با تکیه بر توانایی‌ها و حس تکلیف وارد عرصه انتخابات شدم، گفت: اگر در شهر و مدیریت آن جایگاه‌ها و ساختارهای مدیریتی درست تعریف شود حتی از سخت‌ترین تحریم‌ها نیز آسیب نمی‌بینیم.

* اشتغال‌زایی منهای پشتوانه اقتصادی معنایی ندارد

جوادی در پاسخ به پرسش خلیل موحدی مبنی بر فعالیت‌های اقتصادی موسسه مالی و اعتباری عسگریه تصریح کرد: موسسه مالی و اعتباری عسگریه از سال 65 آغاز بکار کرده و مسئله موجود این است که متاسفانه در کشور سرمایه‌گذاری به نحوی که باید در چرخه اقتصاد قرار گیرد و براساس ضوابط باشد صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: موسسه مالی و اعتباری در مسیر رفاه و خدمت به مردم فعالیت می‌کند و این حرف من شعاری نبوده بلکه به شکل مصداقی می‌توان آن را ثابت کنم.

کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد گفت: موسسه عسگریه فقط چهار درصد سود در قبال وام‌های قرض‌الحسنه دریافت می‌کند و آن نیز صرف هزینه نگه‌داری، کارکنان، محل موسسه و کارمزد جزئی با اجازه مراجع تقلید است.

جوادی با انتقاد از موحدی مبتنی بر اینکه اسلامی‌بودن با رفاه و پیشرفت مغایرت نداشته، تاکید کرد: برخی تسهیلات و ساخت‌سازها نیاز شهر محسوب می‌شوند؛ بزرگراه‌ها برای تسهیل در مسیر حمل و نقل یکی از این نیازها است.

وی اذعان داشت: امروز باید با حضور در صحنه شورای شهر به مرتفع ساختن دغدغه مردم بپردازیم و به نوعی باری از دوش مردم برداریم.

عضو هیئت مدیره مؤسسه مالی و اعتباری عسگریه گفت: باید ساخت و ساز باشد، پیشرفت و رفاه باشد اما اسلامی بودن شهر و بافت معماری اسلامی آن را حفظ کنیم.

جوادی با تاکید بر اینکه اشتغال‌زایی منهای پشتوانه اقتصادی معنایی ندارد، اظهار کرد: در همین موسسه مالی و اعتباری عسگریه تعداد بیشماری از جوانان مشغول بکار هستند و این خود اشتغال‌زایی و خدمت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/70023/خ30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول