اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین:

آمریکا درصدد تشکیل پایگاه نظامی قوی‌تر در خاورمیانه است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین هدف آمریکا را از اهانت به قبور بزرگان دین، ایجاد یک پایگاه نظامی قوی‌تر و گسترده‌تر از پایگاه رژیم اشغالگر قدس در خاورمیانه دانست.

آمریکا درصدد تشکیل پایگاه نظامی قوی‌تر در خاورمیانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، با وقوع جنایت عظیم وهابیت تکفیری در سوریه، حوزه‌های علمیه کشور در تجمعی اعتراض‌آمیز به این جنایت، حمایت خود را از مسلمانان به‌ ویژه شیعیان سوریه اعلام کردند.

حوزه‌ علمیه قزوین نیز هم‌صدا با آن‌ها و با همکاری دفتر امام جمعه، اداره کل تبلیغات اسلامی و بسیج طلاب این استان به صورت مشترک عاملان اصلی این جنایت را محکوم کردند.

در این راستا حوزه‌های علمیه سراسر کشور از جمله قزوین به مدت یک روز جلسات درس خود را تعطیل اعلام کردند.

خبرنگار فارس در قزوین در خصوص این موضوع گفت‌و‌گویی با حجت‌الاسلام علی قابل، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ترتیب داد که با هم می‌خوانیم:

*در خصوص اتفاقات اخیر سوریه و هتک حرمت به قبور بزرگان دین بفرمائید.

ارتکاب چنین جنایات فجیعی از سوی گروه سلفی وهابی و یا جبهه «انصره» به عنوان جاسوسان و وابستگان استکبار دور از انتظار نیست؛ آنچه که امروز اتفاق افتاده در حقیقت پشت پرده سه دستگاه جاسوسی و زورگوی آمریکا، انگلیس و رژیم اشغالگر قدس است.

*فکر می‌کنید هدف آنان از انجام چنین اقداماتی چیست؟

آن‌ها مأموران و خودفروختگانی هستند که در قبال دریافت پول به ارتکاب چنین جنایاتی متوسل می‌شوند؛ اما هدف آمریکا از این اقدامات، ایجاد یک پایگاه نظامی قوی‌تر و گسترده‌تر از پایگاه رژیم اشغالگر قدس در خاورمیانه است.

این اتفاقات در حالی به وقوع می‌پیوندد که مسلمانان حاضر به تحویل این منطقه به آمریکا نیستند و در مقابل تجاوز دشمن از سرزمین خود با جان و دل محافظت می‌کنند.

*این کار برای رژیم اشغالگر قدس چه ثمراتی دارد؟

استکبار از هیچ تلاشی برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و برادرکشی بین این دو مذهب مضایقه نمی‌کند؛ چراکه نتیجه این کار به سود آنان است و با این کار زمینه جنایات بیشتر رژیم اشغالگر قدس با هدف از پای درآوردن مسلمانان فراهم می‌شود.

*نقش علمای دین برای مقابله با این جنایات چیست؟

علمای بزرگوار شیعه همچون مقام معظم رهبری به طور کامل متوجه این موضوع هستند و پیوسته با روشنگری برای مسلمانان در خصوص توطئه بودن این اقدامات، شیعیان را از درگیری و برادرکشی باز می‌دارند.

*با توجه به شرایط کنونی کشور سوریه، تحلیل شما در رابطه با تعرض به قبر حجر ابن عدی در سوریه چیست؟

جسارت به قبر حجر ابن عدی و دیگر بزرگان اسلام برای مسلمانان جهان به ‌خصوص شیعیان سخت است و این مسئله برای شیعیان سند حقانیت شیعه و درس بزرگی به منظور تمرین مقاومت در رسیدن به اهداف والای اسلامی محسوب می‌شود.

وقوع این جریان توطئه‌ای برای تحریک شیعیان در سوریه است؛ البته شیعیان با وجود اینکه در تاریخ اسلام بی‌حرمتی‌هایی از این دست را دیده‌اند؛ با صبر حکیمانه و تدبیر خود تاکنون توانسته‌اند با منطق و برهان اسلامی اهداف خود را پیش ببرند و روز به روز قلمرو اسلام را در جهان گسترش دهند.

*برخورد مسلمانان با این واقعه باید چگونه باشد؟

مسلمانان ایران و جهان به خصوص شیعیان با دیدن این جنایات ضمن پی بردن به عمق خباثت و جهل دشمن، متوجه حضور دست‌های پشت پرده توطئه‌گران در این حادثه می‌شوند. مشاهده این جنایات مسلمانان را در کوره حوادث آبدیده و برای ظهور امام زمان (عج) آماده می‌کند.

* اقدام وهابیت تکفیری از ارتکاب جنایات اخیر در سوریه چیست؟

هدف آن‌ها سقوط حکومت در سوریه و ایجاد زمینه مناسب برای همسایگی رژیم اشغالگر قدس با سوریه برای رسیدن به اهداف رژیم اشغالگر قدس است که با شکست روبه‌رو شدند و با توجه به این مسئله در صدد جریحه‌دار کردن افکار مردم جهان و شیعیان برآمدند.

آنان تهدید کرده‌اند که در صورت پیروز نشدن از این طریق، برنامه دیگر آن‌ها اهانت به مرقد شریف حضرت رقیه (س) و حضرت زینب (س) است.

*برخورد ملت سوریه و کشورهای مسلمان با این وقایع چگونه است؟

سوریه مظهر مقاومت است و دشمنان آن می‌دانند که سوریه در صورت دستیابی به فرصت، از همان جا رژیم اشغالگر قدس را تهدید می‌کند.

سوریه سال‌ها از حزب‌‌الله لبنان و فلسطین اشغالی حمایت کرده است و فلسطینی‌ها که در این سرزمین جایگاهی داشتند، ضربات خود را در پناه این کشور به رژیم اشغالگر قدس وارد کردند و قاطعانه می‌خواهند که این منطقه در کمال امنیت در اختیار آنها قرار گیرد.

*آیا تعرض و اهانت به قبر جعفر‌ طیار در اردن نیز در همین راستا صورت گرفته است؟

این امر از سوی مخالفان اسلام برای تحریک قلوب شیعیان انجام می‌شود؛ اما با وجود فکر‌های ارزشمندی که دست دشمن را خوانده‌اند، مسلمانان تا به حال فریب این کار‌های زشت دشمنان را نخورده‌اند؛ چراکه می‌دانند احترام به این بزرگان دین اسلام وظیفه تمام مسلمانان است.

انتهای پیام/77012/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول