اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از مناظره قنبری و قدیری‌ابیانه

از سخنگوی آمریکا شدن قنبری تا سخنرانی 3 زبانه قدیری

مناظره حسن قدیری‌ابیانه و داریوش قنبری در دانشگاه کاشان با حاشیه‌های جالب و البته قابل تأملی همراه بود.

از سخنگوی آمریکا شدن قنبری تا سخنرانی 3 زبانه قدیری

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مناظره انتخاباتی حسن قدیری‌ابیانه کارشناس عالی وزارت امور خارجه با داریوش قنبری استاد علوم سیاسی دانشگاه الزهرا و نماینده ایلام در مجلس هشتم شورای اسلامی با نکات جالبی و البته قابل تأملی روبرو بود که برخی از آنها را در زیر می‌‌خوانید:

*جلسه مناظره با بیش از یک ساعت تأخیر آغاز شد که البته با واکنش برخی از شرکت کنندگان نیز همراه شد.

*پخش کلیپی با نام «دکتر سلام» که به هجو رفتارهای کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری می‌پرداخت توانست نشاط خوبی را بر جلسه حاکم کند که البته در هنگام پخش با عکس‌العمل هواداران یا طرفداران کاندیدای احتمالی دیگر نیز همراه می‌شد.

*استقبال از این مناظره با توجه به ساعت برگزاری نسبتا خوب بود و البته در این میان صندلی‌های خالی متعدد در قسمت‌هایی از سالن مشهود بود.

*با وجود روند مطلوب مناظره در دقایقی از آن بحث‌های شخصی طرفین این مباحثه سیاسی به اوج خود رسید که البته با مدیریت خوب مجری این حاشیه نیز چندان بر متن غلبه پیدا نکرد.

*در حالی که مناظره پیرامون ضرورت برقراری یا عدم رابطه با آمریکا در جریان بود دانشجویان موافق و مخالف سعی می‌کردند نسبت به هر یک از این دو رویکرد با دست زدن، حقانیت نظر خود را اثبات کنند.

*زمانی که فرد موافق مذاکره با آمریکا به ضعف دستگاه دیپلماسی اشاره کرد برای شاهد مثال آوردن نظر خود از قدیری‌ابیانه پرسید:«شما به عنوان سفیر سابق جمهوری اسلامی دارای چه تحصیلاتی هستید؟» قدیری‌ابیانه نیز در پاسخ میزان تحصیلات قنبری را جویا شد و دقایقی به این شکل به مدرک‌روکنی طرفین گذشت.

*جلسه پرسش و پاسخ نیز به عرصه زورآزمایی میان هواداران هر یک از دو تفکر سپری شد و سؤال‌های مبتنی بر احساس یکی پس از دیگری مطرح می‌شد.

*عدم طرح سؤالات از سوی بانوان در جلسه پرسش و پاسخ با اعتراض آنان به مجری همراه شد که پس از واکنش آنان و در اختیار گذاشته شدن فرصت برای سؤالات بانوان مرتفع شد.

*در مقطعی از مناظره که داریوش قنبری به دفاع همه جانبه از نقش مثبت آمریکا در منطقه پرداخته بود قدیری‌ابیانه به طنز گفت:"ما فکر می‌کردیم با فردی که نماینده مجلس شورای اسلامی ایران بوده مناظره داریم نه با سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا".

*در قسمتی از مناظره میزان تسلط حسن قدیری‌ابیانه به زبان‌ خارجی از سوی فرد موافق مذاکره با آمریکا مورد سؤال قرار گرفت که پس از واکنش قدیری‌ابیانه به این سؤال و آغاز بحث‌های دو طرفه در این خصوص با وساطت مجری پایان یافت اما در پایان جلسه قدیری‌ابیانه با گفتن جمله‌ای به سه زبان ایتالیایی، اسپانیایی و انگلیسی به نوعی پاسخ قنبری را داد.

انتهای پیام/63009/ط30/ث3001

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول