اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل خبر داد

بهره‌مندی 55 درصدی روستاییان از نعمت گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: در حال حاضر 55 درصد روستانشینان استان اردبیل از نعمت گاز بهره‌مند بوده و منازل آنها از این نعمت گرم می‌شود.

بهره‌مندی 55 درصدی روستاییان از نعمت گاز

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فیروز خدایی عصر امروز در جلسه توسعه گازرسانی به مناطق مختلف استان اردبیل اظهار داشت: این توسعه با توجه به تأکید مسئولان به ویژه استاندار اردبیل به سرعت در حال ارتقا است؛ به گونه‌ای که در مناسبت‌های مختلف هفته دولت و دهه فجر بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به چندین روستای دورافتاده و فاقد امکانات انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با اعتباری که وزارت نفت و با پیگیری نماینده مردم اردبیل در مجلس داشته، پیش‌بینی می‌کنیم تا سال آینده بتوان ظرفیت بهره‌مندی روستاییان از این نعمت را به 100 درصد ارتقا داد.

خدایی با بیان اینکه از مجموع روستاهای استان 370 روستا از نعمت گاز بهره‌مند بودند و این حرکت توسعه‌ای ادامه دارد، خاطرنشان کرد: گازرسانی به حدود 140 روستا نیز در دست اقدام است.

این مسئول اضافه کرد: تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز گازرسانی به این مناطق جزء ضرورت‌ها و اولویت‌ها بوده؛ به طوریکه در کمتر از دو سه سال می‌توان فرصتی را فراهم کرد تا اکثر روستانشینان از این نعمت بهره ببرند.

وی بیان کرد: در کنار هدف‌گذاری‌های اصلی در توسعه گازرسانی به روستاها ما از شهروندان و مصرف‌کنندگان انتظار داریم با استفاده صحیح و ایمن و صرفه‌جویی در این حوزه از بروز حوادث ناگوار و قطعی‌های مقطعی جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل به وجود 33 هزار مشترک گاز طبیعی در مناطق شهری و روستایی استان اشاره کرد و ادامه داد:‌ از این تعداد، 21 هزار مشترک در مناطق شهری و مابقی نیز در روستاها سکونت داشته و به شبکه گازرسانی کشور متصل هستند.

خدایی یادآور شد: ‌در سال گذشته در مجموع این تعداد مشترک توانستند با خرید و نصب تجهیزات مورد نیاز در استفاده از گاز طبیعی، از گرمای این نعمت خدادادی استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود به شبکه‌گذاری وسیع در گازرسانی به مناطق محروم اشاره کرد و گفت: اجرای 870 کیلومتر شبکه‌گذاری گاز سبب شده است تا این استان در این باب جز استان‌های برتر شناخته شود.

خدایی به مزایای این میزان شبکه‌گذاری اشاره کرد و افزود: با شبکه‌گذاری صورت گرفته در سال گذشته حدود 35 هزار مشترک به مشترکان گاز طبیعی استان افزوده شده است.

وی همچنین از برخورداری 100 درصدی ساکنان مناطق شهری استان از نعمت گاز طبیعی خبر داد و ابراز داشت: با اتمام گازرسانی به مناطق شهری، اصلی‌ترین جهت‌گیری و هدف‌گذاری ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام روستایی است.

خدایی، بهره‌مندی 35 واحد صنعتی را از این نعمت خدادادی یادآور شد و تصریح کرد: این خود نشان از عزم جدی مجموعه شرکت گاز برای برخورداری واحدهای صنعتی مختلف از این تولید با ارزش است.

انتهای پیام/62006/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول