اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کنگان:

دانشمندان باید امروز در کلاس درس امام باقر (ع) زانو بزنند

امام جمعه موقت کنگان گفت: دانشمندان باید امروز در کلاس درس امام باقر (ع) زانو بزنند.

دانشمندان باید امروز در کلاس درس امام باقر (ع) زانو بزنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان، بعد از ظهر امروز به‌مناسبت فرخنده زادروز موفور‌السرور پنجمین مهر فروزان آسمان امامت و ولایت امام باقر(ع) مراسم جشنی در حوزه علمیه فاطمه زهرا (س) کنگان برگزار شد.

امام جمعه موقت کنگان در این مراسم ضمن تشریح ابعاد شخصیتی شکافنده علوم اظهار داشت: حوزه‌های علمیه مدیون این امام همام هستند.

حجت‌الاسلام ابراهیم سبحانی افزود: امام محمد باقر(ع) شاگردان زیادی داشت و در واقع دانشمندان باید امروز در کلاس درس امام باقر (ع) زانو بزنند.

وی با اشاره به فضیلت ماه رجب در روایات گفت: از امام صادق (ع) نقل شده که حضرت محمد (ص) فرمود:" رجب ماه استغفار امت من است، پس در این ماه طلب آمرزش کنید که خداوند آمرزنده و مهربان است و رجب را «اصب » می‌گویند زیرا که رحمت خداوند در این ماه بر امت من بسیار ریخته می‌شود پس بسیار بگوئید استغفرالله " و این مطالب نشانه اهمیت این ماه است.

سبحانی ابراز داشت: ماه رجب فرصتی مناسب برای پوینده طریق بندگی و سالک راه ملکوت و رهسپار وادی معرفت است.

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان نیز اظهار داشت: این ماه منشأ خیرات و برکات و هدایت فراوانى است که انسان‌هاى پاک در حد توان از موهبت‌هاى آن بهره‌ها گرفته، با تأسى به خاندان پاک رسالت و پیروى از آموزه‌هاى آنان سعادت دنیا و آخرت خود را رقم مى‌زنند.

حجت‌الاسلام رحیم اهرمی بیان کرد: ماه رجب، فصل روئیدن جوانه‌های عاشقانه زیستن و ماه شست و شوی دل و جان از زنگارهای گناه و غفلت، و آماده شدن برای ورود به ضیافت‌الله‌الاعظم است؛ کسانی که دل در گرو محبت خدا دارند، لحظه‌شماری می‌کنند تا با ورود به ماه رجب و بهره‌مندی از برکات آن به درک فیض‌های ماه عظیم شعبان موفق شوند و پس از آن بتوانند مدال لیاقت ورود به ضیافت الهی در ماه رمضان را دریافت کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان افزود: رجب، ماه معرفت حجت خدا و کسب علم عاشقی و همچنین فرصتی برای ظهور استعدادهای انسانی است، ماه رجب، ماه ولایت و فرصتی برای خودسازی و خدا شناسی و سراسر نور و فضیلت و رحمت است.

انتهای پیام/2451/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول