اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده:

نشر کتب فلسفی از مسایل مطرح در دوران امام محمد باقر (ع) بوده است

امام جمعه لنده گفت: در دوره امامت امام محمد باقر (ع) مسایلی مختلفی از جمله انقراض امویان و بر سر کار آمدن عباسیان، نشر کتب فلسفی مطرح بوده است.

نشر کتب فلسفی از مسایل مطرح در دوران امام محمد باقر (ع) بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، با حضور امام جمعه، سرپرست تبلیغات اسلامی و مردم ولایتمدار لنده جشن میلاد پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام محمد باقر(ع) در پارک ورودی این شهر برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام عباس عبدالملکی در این جشن با تبریک سالروز ولادت امام محمد باقر(ع) به القاب و ویژگی‌های شخصیتی آن حضرت اشاره و اظهار کرد: لقب آن حضرت باقر یا باقرالعلوم بوده چراکه دریای دانش را شکافت و اسرار علوم را آشکار ساخت.

امام جمعه لنده افزود: القاب دیگری مانند شاکر و صابر و هادی نیز برای آن حضرت ذکر کرده‌اند، که هر یک بازگو کننده صفتی از صفات آن امام بزرگوار است.

وی با اشاره به حادثه کربلا گفت: امام محمد باقر(ع) در حادثه کربلا کودکی چهارساله بیش نبود و دوران امامت امام باقر علیه السلام از سال 95 هجری قمری آغاز شد و تا سال 114 هجری یعنی مدت 19 سال ادامه داشت.

حجت‌الاسلام عبدالملکی در ادامه به دوران امامت آن حضرت پرداخت و تصریح کرد: در دوره امامت امام محمد باقر (ع) مسایلی مختلفی از جمله انقراض امویان و بر سر کار آمدن عباسیان، نشر کتب فلسفی مطرح بوده است.

وی در ادامه با بیان این‌که حافظان و نگهبانان دین باید در برابر انحراف دین بایستند، گفت: امام محمد باقر(ع) از موقعیت مساعد روزگار سیاسی، برای نشر تعلیمات اسلامی بهره جستند و دانشگاه تشیع علوم اسلامی را پایه ریزی کردند.

امام جمعه لنده افزود: محضر امام باقر(ع) مرکز دانشمندان و راویان حدیث بنامی بود که در مکتب تربیتی آن امام علم و فضیلت را آموخته بودند.

حجت‌الاسلام عبدالملکی با اشاره به نحوه پوشش لباس آن حضرت اذعان داشت: امام باقر(ع) دارای خصال ستوده و مودب به آداب اسلامی بود و پیوسته لباس تمیز و نو می پوشید و در کمال وقار و متانت حرکت می‌کردند.

وی افزود: وقتی از آن حضرت می پرسیدند: جدت لباس کهنه و کم ارزش می پوشید، تو چرا لباس فاخر بر تن می کنی؟ پاسخ می داد «مقتضای تقوای جدم و فرمانداری آن روز، که محرومان و فقرا و تهیدستان زیاد بودند، چنان بود. من اگر آن لباس بپوشم در این انقلاب افکار، نمی توانم تعظیم شعائر دین کنم».

*امام محمد باقر و توسعه فرهنگ انتظار

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده در ادامه با اشاره به لزوم توسعه فرهنگ انتظار در جامعه، گفت: تلاش‌های گسترده و عمیق امام محمد باقر(ع) در نشر معارف اسلام ناب، سوق دادن امت به سوی فرهنگ انتظار حضرت قائم (عج) بود.

حجت‌الاسلام عبدالملکی افزود: او در تبیین این فرهنگ بر آن بود تا با روشن کردن زوایای پنهان فرج آل محمد(ص) و پاسخ دادن به پرسش‌های گوناگون، غیبت و ظهور او را امری خدادادی و خارج از اختیار معرفی و نیز منتظران را به انتظار ظهور او ترغیب کند.

انتهای پیام/82013/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول