اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

امام محمد باقر (ع) شکاف بین قرآن و عترت را برداشت

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: حضرت امام محمد باقر (ع) با بهره‌گیری از درایت و هوشیارى موفق شد شکاف ایجاد شده بین قرآن و عترت را از میان بردارد.

امام محمد باقر (ع) شکاف بین قرآن و عترت را برداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام سیدنورالله موسوی نیا پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های ولادت امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: دوران امامت ایشان با وجود جایگاه والای علمی آن امام همام بسیار مورد توجه بوده است.

وی امام محمد باقر(ع) را به عنوان حجت الهی سیاسی و تدوینگر دقائق علوم ذکر کرد و گفت: ایشان در دوران حیات پر برکت خویش به پرورش دانشمندان برجسته‌اى در رشته‌هاى گوناگون معارف اسلامی از قبیل فقه، حدیث، تفسیر و دیگر شاخه‌هاى علوم اسلامى پرداخت.

موسوی نیا با اشاره به بهره گیری دانشمندان از علم امام محمد باقر (ع) گفت: علم سرشار ایشان سبب مراجعه افراد مختلفی از سراسر سرزمین‌های اسلامی به محضر ایشان و بهره‌مندی از چشمه علوم امام (ع) شد و این چنین امام پنجم شیعیان از موقعیت مساعد روزگار سیاسی عصر خود به بهترین شکل برای نشر تعلیمات اصیل اسلامی استفاده کردند و پایه گذار دانشگاه تشیع و علوم اسلامی شد.

وی گفت: حضرت امام محمد باقر (ع) با بهره‌گیری از درایت و هوشیارى موفق شد شکاف ایجاد شده بین قرآن و عترت را که در عقاید دینى قسمت بزرگی از مردم آن روزگار پدید آمده بود، از میان بردارد.

موسوی‌نیا با اشاره به تسلط ایشان به شرایط زمانی و مکانی اضافه کرد: آگاهی نسبت به شرایط زمانی و مکانی عنصری تعیین کننده در رفتارهای انسان‌های آگاه است و امام باقر (ع) با در نظر گرفتن نیازهای زمان و فراهم بودن زمینه‌های لازم، به ترویج و تبلیغ دین، تزکیه نفوس و تعلیم و تربیت انسان‌ها پرداخت.

وی ادامه داد: از هم گسیختگی حکومت اموی موجب پیدایش محیط مناسبی برای ترویج فعالیت‌های امام محمد باقر (ع) شد، تا ضمن احیای اسلام ناب محمدی به نشر معارف اسلامی و تربیت شاگردان بسیاری همت گمارند.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول