اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل:

مصرف برق مدارس اردبیل رو به افزایش است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: برق مصرفی در بسیاری از مدارس استان اردبیل رو به افزایش است به طوری که کارکرد مدارس نشان می‌دهد در قیاس با سال گذشته این مصرف روند فزونی به خود گرفته است.

مصرف برق مدارس اردبیل رو به افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا علیزاده صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با محوریت اردوگاه مقدس اردبیلی برگزار شد، اظهار داشت: به رغم برخی اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ‌سازی در کاهش مصرف برق مدارس همچنان افزایش ماهانه مصرف برق را در اغلب مدارس شاهد هستیم که به نظر می‌رسد در این زمینه باید کارهای اساسی و زیر‌بنایی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: برای مستند بودن این قضیه بنده هر ماه بهای مصرفی برق مدارس را به همراه فیش و مقایسه با دوره‌های قبل برای مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ارسال می‌کنم تا خود قضاوت کند که این روند افزایشی به چه علت صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل یادآور شد: هر چند آموزش و پرورش مدعی است که توسعه و تجهیز مدارس به امکانات هوشمند و خرابی برخی کنتورها دلیل این افزایش است اما همه این افزایش‌ها مربوط به عوامل یاد شده نمی‌تواند باشد.

علیزاده در خصوص اظهارات مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل که اعلام کرد بر اساس توافق وزیر آموزش و پرورش با وزیر نیرو و تسویه حساب صورت گرفته امسال بهای برق مصرفی از سوی مدیران مدارس به آموزش و پرورش پرداخت نمی‌شود، گفت: تاکنون نامه و ابلاغیه‌ای در این زمینه به دست ما نرسیده است و قطعاً پیگیری می‌کنیم تا اصل ماجرا معلوم شود.

این مسئول عنوان کرد: نظر بنده این است که اگر این کار در راس وزارتخانه صورت گرفته باشد قطعاً تبعات منفی را به همراه خواهد داشت چرا که دست مدیران و دانش‌آموزان مدارس برای مصرف زیادتر باز خواهد بود در حالی که اصرار و تاکید بر کاهش مصرف و به حداقل رساندن این مصرف غیر‌طبیعی است که گاه در مدارس شاهد آن هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل بیان داشت: در خصوص تامین برق اردوگاه نیز ما مشکلی نداریم چرا که پست 20 کیلو ولت در همجواری این اردوگاه توان تامین برق مورد نیاز این منطقه را دارد.

علیزاده افزود: باید نحوه برق‌رسانی و نیرو‌ رسانی به این اردوگاه به ویژه طراحی داخلی مورد ارزیابی و کار کارشناسی قرار گیرد تا در صورت نیاز به تقویت ولتاژ و یا طراحی مجدد داخلی اقدام لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: ما در حد توان و وسعمان آمادگی داریم تا در این زمینه همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشیم چرا که تاکنون صداقت خود را در همراهی و تعامل با مسئولان آموزش و پرورش انجام داده‌ایم.

در ادامه این جلسه معاون اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل ضرورت تخصیص اعتبار ویژه برای تکمیل این اردوگاه، یکی از مدیران و مسئولان میراث فرهنگی ضرورت راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای خلاقانه هنرمندان استان اردبیل را مورد تاکید قرار دادند.

در این جلسه همچنین اداره کل منابع طبیعی نیز متعهد شد ضمن حل مشکل اراضی مشرف به اردوگاه در الحاق به این مجموعه و صدور سند مالکیت به نام آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام کند.

مدرسه جایگزین هنرستان جهان دانش بدهید، تا واگذاری صورت بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین در این جلسه مدیر ناحیه یک آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه ضرورت دارد نگاه تربیتی – فرهنگی بر اردوگاه حاکم شود از طرح برنامه‌های اقتصادی برای این اردوگاه به شدت انتقاد کرد.

نوروز صمدی‌فر با بیان اینکه نباید ابزارهای تربیتی در این اردوگاه با هدف پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و حرکت‌های تحولی در این حوزه بر برنامه‌های اقتصادی ترجیح داده شود از استاندار اردبیل خواست تا هر چه سریع‌تر این اردوگاه ملی را تکمیل کرده و در راه‌اندازی آن حمایت لازم را از آموزش و پرورش داشته باشد.

وی همچنین در خصوص واگذاری هنرستان جهان دانش ناحیه یک اردبیل به پردیس دانشگاهی علامه طباطبایی اردبیل گفت: نباید در واگذاری این مدرسه به دانشگاه تحکمی حاکم باشد بلکه بهتر است جایگزین این مدرسه را برای تحصیل دانش‌آموزان در اختیار ما برای سال تحصیلی آینده بگذارند سپس این مدرسه را تحویل بگیرند.

مدیر ناحیه یک آموزش و پرورش استان اردبیل بیان داشت: آیا منطقی است که 600 دانش‌آموز که در این هنرستان تحصیل می‌کنند به حالت بلاتکلیف باشند و ما بخواهیم به کار موازی دیگر روی آوریم؟

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول