اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مطالعات راهبرد بین الملل دانشگاه جامع امام حسین(ع):

ایران در استفاده صلح آمیز از مطالبات انرژی هسته‌ای خود کوتاه نمی‌آید

رئیس مرکز مطالعات راهبرد بین الملل دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: حق مسلم ماست که انرژی هسته‌ای داشته باشیم و ایران در استفاده صلح آمیز از مطالبات انرژی هسته‌ای خود کوتاه نمی‌آید.

ایران در استفاده صلح آمیز از مطالبات انرژی هسته‌ای خود کوتاه نمی‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، قربانعلی محبوبی صبح امروز در نشست حماسه سیاسی که در سالن شهید توپال کاکی برگزار شد، به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی که از سوی حضرت امام خامنه‌ای نامگذاری شده است، اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید هم به حماسه سیاسی توجه کنیم و هم به حماسه اقتصادی البته حماسه سیاسی مقدمه حماسه اقتصادی است.

رئیس مرکز مطالعات راهبرد بین الملل دانشگاه جامع امام حسین(ع) افزود: اگر حماسه سیاسی آفریدیم، با انتخاب اصلحی که داریم به حماسه اقتصادی کمک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: حماسه سیاسی دارای دو وجه است که یک وجه آن حضور گسترده در پای صندوق‌های اخذ رای و یک وجه آن انتخاب اصلح ماست.

محبوبی یادآور شد: ملت ایران با حضور گسترده در انتخابات و انتخاب فرد اصلح حماسه سیاسی بزرگی را در روز 24 خرداد ماه خلق خواهند کرد.

محبوبی با بیان اینکه نظام ما نظام مردمی است، افزود: نظام ما با حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های اخذ رای تحقق پیدا می‌کند و موجب خنثی شدن توطئه‌های مختلف استکبار جهانی خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات راهبرد بین الملل دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به فرمایشات امام خامنه‌ای در اجلاس غیرمتعهدها یادآور شد: امام خامنه‌ای فرمودند اکنون ایران، منطقه و دنیا در پیچ تاریخی قرارگرفته‌اند و هر کشور بتواند از این مرحله خوب عبور کند و بتواند در روند تحولات بین المللی تاثیرگذار باشد می‌تواند سهم خودش را از این نظام بین الملل بگیرد.

وی با اشاره به بیداری اسلامی گفت: بیداری اسلامی الگو گرفته از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و باعث شد که مبارک که یکی از مهره‌های کلیدی آمریکا در خاورمیانه بود کنار گذاشته شود به دنبال آن بن علی، علی عبدالله صالح ومابقی آنهایی که جزء عوامل آمریکا در منطقه خلیج فارس محسوب می‌شوند دیر یا زود کنار گذاشته خواهند شد.

محبوبی افزود: یکی از سازمان‌های معتبر در امر آینده پژوهی اعلام کرده‌ تا سال 2020 خیلی از کشورهای عربی که در حال حاضر پادشاهی هستند سیستم‌هایشان عوض خواهد شد و یکی از این کشورها بحرین است.

وی به تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمن اشاره کرد و افزود: تلاش دشمن این است تا سر بزنگاه ما را به عقب نشینی وادار کند و ما دست از مسئله صلح آمیز هسته‌ای که حق مسلم ماست، برداریم در حالی که کور خوانده‌اند و ما بر روی پای خود ایستاده‌ایم و دشمن در حال عقب نشینی است.

محبوبی با بیان اینکه استدلال‌های ایران در مسئله صلح آمیز هسته‌ای منطقی است افزود: نخستین موفقیت در نشست آلماتی به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم خورد و غربی‌ها حرفی برای گفتن ندارند و اگر حرفی برای گفتن داشتند در آلماتی می‌گفتند.

رئیس مرکز مطالعات راهبرد بین الملل دانشگاه جامع امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: ایران عضو ان پی تی و آژانس بین المللی است و حق مسلم ماست که انرژی هسته‌ای داشته باشیم و ایران در استفاده صلح آمیز از مطالبات انرژی هسته‌ای خود کوتاه نمی‌آید.

انتهای پیام/66001/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول