اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل:

رخنه در وحدت شیعه و سنی حرکت شوم استکبار است

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل گفت: ‌ایجاد رخنه بین وحدت شیعیان و سنی‌ها بزرگ‌ترین حرکت نفاق‌آلود دشمن است که با این اقدام تلاش می‌کند تا جهان اسلام همیشه در التهاب و آتش دو دستگی بسوزد.

رخنه در وحدت شیعه و سنی حرکت شوم استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالله بیدار عصر امروز در آیین راهپیمایی و تجمع اعتراض‌آمیز مردم شهر قصابه در استان اردبیل اظهار داشت: اگر امروز شاهد گستاخی وهابی خبیث و سلفی‌های فریب خورده به دست دشمنان هستیم نشان روشنی از این حقیقت است که استکبار جهانی و در رأس آن صهیونیسم و آمریکا سعی می‌کنند وحدت شیعیان و سنی‌ها را به هر نحو ممکن به هم بریزند و جلوی هرگونه یکپارچگی جهان اسلام بایستند.

وی با برشمردن ابعاد شخصیتی حجربن عدی صحابه پاک رسول‌الله و حضرت علی (ع) تصریح کرد: این شخصیت والامقام با علم و تدبیر خود که از همراهی با ولایت و همسویی با اهداف امامت آموخته بود ماهیت حکومت معاویه را آشکار کرد و به دنیا نشان داد که حکومت‌های ظالمان نتیجه‌ای جز نکونبختی و سراشیبی به همراه ندارد.

بیدار ترس و واهمه حاکمان جور زمان و همچنین اقدامات معاویه در دستگیری و آزار و اذیت حجربن عدی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: همان‌گونه که معاویه از به شهادت رساندن حجربن عدی به هراس افتاده بود امروز نیز جانشینان معاویه به قبر شریف او اهانت کرده و قطعاً نتیجه این جسارت و اهانت را دریافت می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل در ادامه اضافه کرد: اگر زمانی معاویه با اندیشه حضرت علی (ع) و آرمان اصحاب او سخت درگیر بود امروز دشمنان و مزدوران آمریکا و صهیونیسم جهانی با کل بشریت به جنگ اقدام کردند تا بتوانند همچون گرگ‌های درنده اماکن متبرکه و زیارتی شیعیان و سنی‌ها را تخریب کنند.

وی با محکومیت این حرکت مزدوران وهابی و ناراحتی امت اسلامی از اهانت و جسارت به قبر شریف حجربن عدی، از امت اسلامی خواست غیرت و همیت شیعی خود را به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پی اقدام مسلمانان و مؤمنان استان اردبیل در محکومیت هتک حرمت قبر صحابه رسول‌الله اهالی برخی از شهرهای استان به ویژه شهر تازه تأسیس قصابه با برپایی تجمعات و راهپیمایی حرکت وقیحانه صهیونیسم و استکبار جهانی را محکوم کردند.

در این راهپیمایی و حرکت اعتراض‌آمیز مؤمنان با اعلام وفاداری به آرمان نبوی و علوی هرگونه هتک حرمت به مقدسات دینی و مذهبی را نشان سفاهت غرب دانسته و بر دوری از این اعمال ننگین تاکید کردند.

انتهای پیام/62003/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول