اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه هرمزان بیرجند:

30 درصد دانشجویان دانشگاه هرمزان غیر بومی هستند

رئیس دانشگاه هرمزان بیرجند با بیان اینکه 30 درصد دانشجویان دانشگاه هرمزان غیر بومی هستند، گفت: 70 درصد دانشجویان این دانشگاه بومی بوده که 60 درصد آنها بومی متعلق به بیرجند هستند.

30 درصد دانشجویان دانشگاه هرمزان غیر بومی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا پورخباز پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه هرمزان 293 دانشجو دارد که از این تعداد بیشترین تعداد دانشجو در رشته عمران با 78 دانشجو شامل 76 پسر و دو دختر در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در رشته برق 51 دانشجو، در رشته کاردانی حسابداری 36 دانشجو، در رشته کاردانی معماری 43 دانشجو و در رشته کاردانی کامپیوتر 55 دانشجو و در رشته باغبانی 19 دانشجو در حال تحصیل‌ هستند.

موافقت ایجاد شش رشته در دانشگاه هرمزان بیرجند

رئیس دانشگاه هرمزان بیرجند با بیان اینکه 30 درصد دانشجویان دانشگاه هرمزان غیربومی هستند، افزود: از 70 درصد دانشجویان بومی در این دانشگاه 60 درصد آنها بومی متعلق به بیرجند هستند.

پورخباز اضافه کرد: دانشنامه دانشگاه‌های غیرانتفاعی توسط وزارت علوم صادر می‌شود و اعتبار بین‌المللی دارد.

وی از موافقت ایجاد شش رشته در دانشگاه هرمزان خبر داد و یادآور شد: این شش رشته شامل کارشناسی پیوسته عمران، کارشناسی پیوسته برق، کارشناسی ناپیوسته برق گرایش نرم‌افزار، کارشناسی ناپیوسته معماری و کارشناسی ناپیوسته حسابداری است.

عامل بازدارنده تاسیس دانشگاه‌های غیر انتفاعی ماده 28 اساسنامه آن است

رئیس دانشگاه هرمزان بیرجند با بیان اینکه برای نخستین‌ بار در زمینه هنر در حوزه کاردانی مجوز قطعی این رشته دریافت شده است، گفت: نیازمند همکاری دانشگاه‌های بزرگ بیرجند به لحاظ فیزیکی و سخت‌افزاری هستیم.

پورخباز با اشاره به چشم‌انداز دانشگاه هرمزان افزود: در برنامه توسعه این دانشگاه افزایش 2 هزار و 500 دانشجو تا سال 1394 و امکان افزایش تعداد دانشجویان در رشته عمران و کارشناسی ارشد رشته عمران پیش‌بینی شده است.

وی ماده 28 اساسنامه تشکیل دانشگاه‌های غیر انتفاعی را یک عامل بازدارنده در ایجاد دانشگاه‌های غیر انتفاعی دانست و یادآور شد: در صورت انحلال این نوع دانشگاه‌ها چه از طرف اعضای هیئت مؤسس دانشگاه و چه از طرف وزارت علوم تمامی اموالی که در اختیار مؤسسه بوده است باید به وزارت علوم برگشت داده شود.

رئیس دانشگاه هرمزان بیرجند با بیان اینکه با تاسیس دانشگاه هرمزان در این شهرستان جدول و هرم آموزش وزارت علوم در خراسان جنوبی تکمیل شده است، گفت: گسترش دانشجویان بومی، ساماندهی آموزش نیروهای جوان و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه انسانی در این استان از اهداف تاسیس دانشگاه هرمزان است.

پورخباز کمک به اقشار کم‌ درآمد را هدف اصلی تاسیس دانشگاه هرمزان دانست و افزود: عدم‌ برخورداری از تعرفه‌های آموزشی و عدم همکاری لازم با ارگان‌های دولتی از مشکلات پیش‌روی این دانشگاه است.

انتهای پیام/69013/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول