اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه استان اردبیل تاکید کرد:

ضرورت تاسیس دانشگاه‌های غیر انتفاعی در استان اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل تاسیس دانشگاه‌های غیر‌انتفاعی دولتی را در شهر‌های مختلف استان اردبیل ضروری اعلام کرد و گفت: این دانشگاه‌ها می‌توانند سهم عمده‌ای را در پاسخگویی ما به مطالبات داوطلبان ایفا کنند.

ضرورت تاسیس دانشگاه‌های غیر انتفاعی در استان اردبیل
طوس احمدی در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش استان با ارائه برخی از آمار و ارقام مستند ارائه شده از سازمان سنجش اظهار داشت:‌ ما در استان با مشکل قطب‌بندی به ویژه نبود رغبت دانش‌آموزان به ویژه داوطلبان دختر برای حضور در استان‌های هم‌قطب مواجه هستیم به طوری که خانواده‌ها نیز با فرهنگ سنتی و بومی حاضر نیستند فرزندان آنها در استان‌هایی همچون کردستان و کرمانشاه تحصیل کنند.
وی ابراز داشت: ‌راه‌اندازی دانشگاهی همچون پیام‌نور در سرعین سبب شده است که رتبه استان و شهرستان در پذیرش دانشجو ارتقا یابد و شانس قبولی نیز بهبود پیدا کند.
این مسئول بیان داشت:‌ در سال‌های اخیر هر چند حرکت‌های خوبی در افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو انجام شده اما ما در استان همچنان با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستیم.
احمدی با قدردانی از رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در افزایش 500 نفر به ظرفیت رشته‌های شبانه و 184 نفر به ظرفیت رشته‌های روزانه تصریح کرد: همچنان تناسب شرکت‌کنندگان ما در کنکور با ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها همخوانی ندارد.
معاون آموزش و پرورش استان اردبیل پیشنهاد کرد: مسئولان استان در راه‌اندازی دانشگاه صنعتی با رشته‌های مناسب اقدام جدی انجام داده و تا سال آینده با راه‌اندازی این دانشگاه ظرفیت پذیرش را افزایش دهند.
وی همت دانشگاه‌ها را در افزایش رشته‌های دانشگاهی به ویژه دانشکده‌های زیر مجموعه دانشگاه‌ها را ضروری اعلام کرد و افزود: ما در دو شهر اردبیل و پارس‌آباد با جمعیت بالای تقاضای حضور در دانشگاه مواجه هستیم و باید با توسعه دانشگاه محقق اردبیلی به ویژه دانشکده کشاورزی پارس‌آباد و پردیس نمین به این مطالبات پاسخ دهیم.
این مسئول افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه پیام‌نور و رشته‌های این دانشگاه را نیز به ویژه در شهرهای اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، گرمی و خلخال ضروری توصیف کرد و گفت: پیام‌نور یک ظرفیت مناسب در پاسخگویی به مطالبات به حق خانواده‌ها و داوطلبان کنکور در پذیرش شایسته است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول