اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه مازندران:

20 درصد موسسات غیرانتفاعی کشور در مازندران فعالند

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه مازندران گفت: در حال حاضر بیش از 20 درصد موسسات غیرانتفاعی کشور در استان مازندران فعال هستند.

20 درصد موسسات غیرانتفاعی کشور در مازندران فعالند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه مازندران با مسئولان موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی استان ظهر امروز به منظور بررسی مسائل و مشکلات دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی استان مازندران ظهر امروز در پردیس بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران برگزار شد.
در ابتدای این نشست، سرپرست دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه دانشگاه مبدا همه تحولات است گفت: یکی از افتخارات ما این است که اسلام برای علم و دانش ارزش زیادی قائل می‌شود.
احمد احمدپور با بیان برخی فرمایشات پیامبر اکرم(ص) درباره علم گفت: علم و دانش در آموزه‌های دینی و ارزش‌های متعالی اسلام از درجه رفیعی برخوردار است.
وی در ادامه با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و قرار گرفتن امام راحل در راس امور به عنوان یک مرجع تقلید و مجتهد عالم تصریح کرد: همواره علم در سرلوحه کاری انقلاب اسلامی قرار داشته و تاسیس دانشگاه مازندران در سال 58  جزء نخستین آثار توسعه علم و دانش به برکت انقلاب اسلامی است.
سرپرست دانشگاه مازندران افزود: قبل از انقلاب در استان پهناوری مانند مازندران تنها یک مدرسه آموزش عالی و یک انستیتو شیمی مشغول به فعالیت بودند و در استان تهران نیز فقط چند مدرسه و موسسه آموزش عالی وجود داشت و در سایر استان‌های دیگر هم وضعیت مناسبی از نظر امکانات آموزشی وجود نداشت.
وی افزود: تعداد دانشگاه‌ها آن زمان با وجود جمعیت 30 میلیون نفری کشور انگشت‌شمار بود، همه آنها نیز فقط در مراکز استان‌ها فعالیت می‌کردند.
احمدپور با اشاره به اینکه در قبل از انقلاب 175 هزار دانشجو در کل کشور وجود داشت، اضافه کرد: هم‌اکنون فقط در استان مازندران با جمعیت 3 میلیون نفری، بیش از 200 هزار دانشجو در 120 دانشگاه و موسسه آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.
این مسئول با اشاره به رشد علم در طی سال‌های پس از انقلاب گفت: رشد علم در دوران پس از انقلاب هم از لحاظ کمی و هم از نظر کیفی مورد توجه مسئولان قرار گرفت و رشد بی‌سابقه تعداد دانشگاه‌های کشور از نظر کمی و همچنین رشد تعداد مقالات علمی ارائه شده به‌وسیله اساتید در همایش‌های بین المللی و امتیازات دانشجویان ایرانی در زمینه‌های مختلف، ورود به عرصه‌های هوا و فضا و سلول‌های بنیادی، کسب رتبه دوازدهم در دنیا در زمینه نانو، تنها بخشی از رشد کیفی آموزش و توسعه علم در کشور در دوران پس از انقلاب است.
سرپرست دانشگاه مازندران با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری درباره برنامه 20 ساله توسعه و افق 1404 گفت: بر اساس این اسناد کشور ما باید در سال‌های آینده رتبه اول را در زمینه‌های مختلف در کشور دارا باشد و برای رسیدن به این هدف توسعه کمی آموزش عالی که با سطح خوب کیفی همراه است مورد توجه قرار گرفته و درحال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مناسب در زمینه آموزش در دوران پس از انقلاب، ایجاد موسسات غیر انتفاعی بود و در این راستا موسسات غیر انتفاعی استان مازندران همواره و در همه حال دارای امتیازات بالاتری نسبت به سایر موسسات کشور بوده‌اند.
احمدپور ادامه داد: هم اکنون حدود شش موسسه آموزش عالی در استان مازندران فعالیت می‌کنند که در این میان رشد برخی از این موسسات از نظر کیفی بسیار چشمگیر بوده است و برخی ازجمله موسسه علوم و فنون بابل توانستند در سطح دانشگاه قرار بگیرند.
وی یادآور شد: دانشگاه شمال در دهه اخیر و در چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته و توانسته گام‌های اساسی در مقطع کارشناسی بردارد.
سرپرست دانشگاه مازندران گفت: بیشتر موسسات آموزش عالی در استان مازندران درحال پیشرفت هستند و آنهایی که از لحاظ فیزیکی در مضیقه هستند با امکاناتی که پیدا کردند در حال ساخت و ساز هستند تا با معیارهای وزارت علوم تطبیق یابند.
وی در پایان اذعان داشت: در حال حاضر بیش از 20 درصد موسسات غیرانتفاعی کشور در استان مازندران هستند که این موضوع ظرفیت مناسبی را برای توسعه علم و دانش در سطح کشور به وسیله استان مازندران به وجود آورده است.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول