اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد خوی خبر داد

برگزاری نمایش «چومچه خاتین» و «یاز ائلچی» به صورت خیابانی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی گفت: نمایش تئاتر «چومچه خاتین» و «یاز ائلچی» به صورت خیابانی به نمایش در آمدند.

برگزاری نمایش «چومچه خاتین» و «یاز ائلچی» به صورت خیابانی

محمدباقر بابایی اصل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوی با اشاره به عقبه فکری و تاریخی آیین‌های سنتی در ایران زمین، اظهار داشت: آیین‌های سنتی همان فرهنگی هستند که از چشمه‌های پرمعنای اسلام نشات گرفته‌اند و توجه به این آیین‌ها توجه به ادبیات کهن و شناسایی روحیات ایرانیان و آیین‌های برآمده از تفکر و اعتقاداتمان است.

وی بهترین راه به تصویر کشیدن و شناساندن این سنت‌ها را از طریق هنر و نمایش دانسته و تصریح کرد: با تحقیق و بررسی سنت‌های دیرین، نمایش‌هایی را در صحنه زندگی امروزی می‌توان جاری ساخت که حاصلی از تفکرات و بینش‌های دیروز و امروزین ما است.

بابایی‌اصل در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر استانی آیین‌های سنتی، افزود: امروز در اولین روز این جشنواره تئاتر صحنه‌ای «قاصدک» و تئاتر «آس» در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایش در آمده و دو تئاتر نمایشی «چومچه خاتین» و «یاز ائلچی» به صورت خیابانی به نمایش در آمدند.

وی ادامه داد: دومین روز این جشنواره نیز با اجرای نمایش‌هایی در سه نوبت خواهد بود که تئاتر های «ایلقار»، «عروس باران»، «دیروز، امروز، فردا» به صورت صحنه‌ای به نمایش در می‌آیند.

بابایی‌اصل اعلام کرد: تئاترهای خیابانی «چومچه خاتین» و «یاز ائلچی» برای بار دیگر در مزار شمس تبریزی و دروازه سنگی خوی برای عموم به اجرا در می‌آیند.

شایان ذکر است این جشنواره به همت انجمن هنرهای نمایشی شهرستان خوی و با همکاری شورای شهر و شهرداری خوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و اداره ارشاد اسلامی خوی برگزار شده است.

انتهای پیام/61001/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول