اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لاهیجان:

هتک حرمت قبور مقدس نشانه عجز استکبار در برابر اسلام است

امام جمعه لاهیجان گفت: هتک حرمت قبور مقدس نشانه عجز استکبار جهانی در برابر اسلام است.

هتک حرمت قبور مقدس نشانه عجز استکبار در برابر اسلام است

 به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی‌پور امروز در نماز جمعه این شهر موضوع وجدان کاری را محور سخنان این هفته خود قرار داد و اظهار کرد: یکی از مسئولیت‌های انسان این است کاری را که به او می‌سپارند کامل انجام دهد و این همان وجدان کاری است.

وی یکی از مصادیق وجدان کاری را رعایت ساعت کار دانست و گفت: اگر قرار است کارمند هشت ساعت کار کند باید به آن عمل کند و کم‌کاری نکند که کم‌کاری گناه است و مزدی که در مقابل کار می‌دهند اشکال پیدا می‌کند و به اقتصاد کشور ضرر وارد می‌شود.

خطیب جمعه لاهیجان سرگردان کردن ارباب رجوع در اداره‌های مختلف را خلاف وجدان کاری نام برد و افزود: اذیت کردن مومنان حرام است.

وی مصداق دیگر وجدان کاری را عدم اسراف و تبذیر در هزینه بیت‌المال عنوان کرد و یادآور شد: اگر پروژه‌ای در مکانی بدون توجیه منطقی اجرا شود که قابلیت استفاده ندارد خلاف وجدان کاری است.

صرفی‌پور با بیان اینکه رابطه مستقیمی بین وجدان کاری و حق‌الناس است، ادامه داد: پیامبر (ص) فرمود کسی که از ادای حقی از حقوق مسلمانان خودداری کند، خداوند او را از برکت رزق محروم می‌کند مگر اینکه توبه کند.

وی به حدیثی دیگر از امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و افزود: امام صادق (ع) به ابی بصیر فرمود کسی که مال برادرش را به ظلم بخورد و به او برنگرداند در قیامت قطعه‌ای از آتش جهنم خواهد خورد.

امام جمعه لاهیجان تصریح کرد: در برخی از روایات آمده است که در برابر هر درهمی 600 نماز از مدیون گرفته می‌شود و به طلبکار داده می‌شود.

وی طولانی‌ترین آیه قرآن را درباره حق‌الناس ذکر کرد و متذکر شد: انسان ممکن است سه نوع ظلم کند، ظلم به خدا، ظلم به خود و ظلم به دیگران، و ممکن است خداوند دو قسم نخست را ببخشد اما ظلم به حقوق دیگران را نمی‌بخشد مگر اینکه صاحبان حقوق از او راضی شوند.

صرفی‌پور در ادامه به فرا رسیدن اول ماه رجب و ولادت امام محمد باقر (ع) اشاره کرد و گفت: امام باقر (ع) فرمودند تمام کمالات در شناخت دقیق و صحیح مسایل دین و صبر و شکیبائى در مقابل ناملایمات و نیز میانه‌روی در مسایل مالی است.

وی با اشاره به شهادت امام هادی (ع) اذعان کرد: امام هادی (ع) فرمودند دنیا مانند بازارى است که عده‌اى در آن براى آخرت سود مى‌برند و عده‌اى دیگر ضرر و خسارت متحمل مى‌شوند.

خطیب جمعه لاهیجان نخستین شب جمعه ماه رجب را لیلة‌الرغایب عنوان کرد و افزود: لیلة‌الرغایب به نخستین شب جمعه ماه رجب گفته می‌شود و به باور مسلمانان در این شب فرشتگان بر زمین نزول می‌کنند تا رحمت الهی را به جامعه بشری عرضه کنند.

وی در ادامه با محکومیت هتک حرمت به صحابه پیامبر (ص) ، خاطرنشان کرد: هتک حرمت قبور مقدسه نشانه عجز استکبار جهانی در مقابل اسلام است.

وی اضافه کرد: استکبار جهانی دو سال است تلاش می‌کند حکومت سوریه حامی فلسطین و ملت‌های آزاده را سرنگون کند اما به خاطر حمایت‌های جمهوری اسلامی نتوانسته‌اند راه به جایی ببرند و تصمیم به انتقام گرفتن از نظام اسلامی گرفتند.

به گفته صرفی‌پور، دشمن با هتک حرمت قبر صحابی بزرگ پیامبر اسلام مانند حجر بن عدی که مستجاب‌الدعوه بود و در راه ولایت به شهادت رسید به خیال خود به نظام اسلامی ضربه می‌زنند اما این خیال واهی است.

وی متذکر شد: اگر چه این عمل جنایتکارانه آنها موجب ناراحتی و جریحه‌دار شدن قلوب عاشقان اسلام ناب محمدی (ص) شده اما موجب وحدت بیشتر امت اسلامی در مقابل توطئه‌های استکبار جهانی شده که نمونه‌ای از آن محکومیت این عمل توسط علمای بزرگ اهل تسنن و تمام آزادیخواهان جهان است.

امام جمعه لاهیجان یادآور شد: امیدواریم ملت‌های مسلمان هوشیار باشند و با هوشیاری و بصیرت خود توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی کنند.

وی درباره فرا رسیدن هفته بسیج تصریح کرد: بسیج سازندگی با دستور مقام معظم رهبری به منظور استفاده از نیروی با نشاط جوانان برای سازندگی کشور در اوقات فراغت تشکیل شد و تاکنون برکات فراوانی در بخش عمران و فرهنگ برای کشورمان به ارمغان گذاشته است.

صرفی‌‌پور از جوانان خواست تا در تابستان برای اوقات فراغت خود عضو بسیج سازندگی شوند و در راستای آبادانی کشور گام بردارند.

وی ذکر صلوات زیاد و دعا برای فرج امام زمان (عج) را مورد تأکید همگان به ویژه جوانان برای عبور از گمراهی قرار داد.

انتهای پیام/2300/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول