اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میراث فرهنگی استان اردبیل هتک حرمت به مقدسات را محکوم کرد

ماجراجویی‌های استکبار آنها را رسوا می‌کند

اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به همراه مدیریت و پایگاه مقاومت شهید باهنر با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که ماجراجویی‌های استکبار جهانی مایه بدنامی و بی‌آبرویی آنها شده است.

ماجراجویی‌های استکبار آنها را رسوا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بیانیه که همزمان با شکوه حضور مردم ایران در اعتراض به هتک حرمت ساحت صحابه رسول گرامی اسلام حجربن عدی ظهر امروز صورت گرفت، آمده است: در اعتراض به هتک حرمت ساحت برخی از صحابه گرامی رسول‌الله و حضرت علی (ع) اعلام می‌کنیم که این‌گونه اهانت‌ها سبب اضمحلال هر چه سریعتر شیاطین روزگار می‌شود.

بسیجیان پایگاه مقاومت شهید باهنر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در بیانیه خود با محکومیت حرکت شنیع سلفی‌ها و وهابیت در هتک حرمت به ساحت حجربن عدی صحابه رسول گرامی اسلام و حضرت علی (ع) این حرکت‌ها را نتیجه خیره‌سری استکبار جهانی و شیاطین روزگار اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است: در پشت پرده چنین ماجراجویی‌هایی بار دیگر چهره پلید و کریه مستکبران روزگار و عوامل فتنه‌انگیز آنها در منطقه مشاهده شد که به دنبال این ماجرای تلخ، شاهد حمله بی‌رحمانه صهیونیسم به سوریه بودیم که چهره واقعی این حوادث را بیشتر آشکار کرد و توطئه شوم وهابیت با بصیرت و اتحاد امت اسلامی به ویژه برادران اهل تشیع و تسنن خنثی می‌شود.

در این بیانیه با اشاره به روشن شدن تفکر شیطانی وهابیت، سلفی‌ها و جنایات آشکار و پنهان آنها آمده است: حقد و کینه این گروه منحرف و آدمک‌های بی‌مغز این صحنه خیمه شب‌بازی استکبار ملعون به جایی رسیده که ایادی تروریست خود را همچون گرگ‌های درنده روانه اماکن متبرکه و مورد احترام شیعه و سنی می‌کنند تا زمینه هتک حرمت اندوه‌بار به یاران باوفای نبی مکرم اسلام و حضرت علی (ع)‌ را فراهم آورند.

ربودن پیکر مطهر حجربن عدی و به آتش کشیدن مزار شریف جعفر طیار در درجه اول دل همه ارادتمندان رسول گرامی اسلام را به درد آورد و در مرحله بعدی تأسف و تأثر جامعه بشری را رقم زد.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: این مزدوران وهابی باید بدانند که شیعیان و اهل تسنن و انسان‌های آزاده دنیا که با گوشت و پوست خود اعظم مصائب عالم یعنی شهادت مظلومانه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) را درک کردند و اخبار و اقدامات شنیع آل‌سفیان، آل‌امیه، آل‌زیاد و مروان و تاخت و تاز وحشیانه آنها را بر پیکر قدسی امام حسین (ع) شنیدند با بصیرت کامل و حفظ اتحاد توطئه‌های شوم آنها را نقش بر آب می‌کنند.

هتاکی به مقدسات دینی جز جهل دشمنان معنایی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه شهرستان نیر هم در پی اهانت به قبور صحابه پیامبر (ص) این اقدامات بی‌شرمانه را نمودی از جهل و نادانی دشمنان اعلام کرد.

حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در جمع مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به حرکت خوب برگزاری راهپیمایی ضد استکباری در محکومیت اهانت به مقدسات اعلام کرد: همه ما در این راهپیمایی شرکت کرده و اهانت به قبر شریف حجربن عدی و آتش زدن آرامگاه جعفربن ابیطالب برادر امام علی (ع) را محکوم می‌کنیم.

وی از سازمان‌های بین‌المللی خواست حقوق مسلمانان را حفظ و با عاملان این جنایت وحشتناک برخورد کنند تا دیگر شاهد تداوم چنین حرکت‌های بی‌شرمانه نباشیم.

انتهای پیام/62008/ن/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول