اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دوچرخه‌سوار جهانگرد اردبیلی:

عاطفه و فرهنگ ایرانی را هیچ جای دنیا ندیدم

دوچرخه‌سوار جهانگرد اردبیلی گفت: عاطفه و فرهنگی که ایرانیان صاحب آن هستند در طول سفر هفت ماهه خود در هیچ جای دنیا مشاهده نکردم.

عاطفه و فرهنگ ایرانی را هیچ جای دنیا ندیدم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یاور صمدی‌ ظهر امروز در مراسم تجلیلی که شورای شهر و شهرداری در قدردانی از زحمات چندین ماهه وی در ابلاغ پیام زیست محیطی ایرانیان در سفر به 20 کشور جهان تدارک دیده بود، در سالن اجتماعات شورای شهر اردبیل اظهار داشت: بنده این حرکت را با هدف فرهنگ‌سازی محیط زیست و احترامی که همه جهانیان باید به طبیعت سرسبز و با نشاط داشته باشند انجام دادم و با همکاری شهرداری و شورای شهر توانستم به عنوان خادم این مجموعه شعار اصیل ایرانیان را به گوش حداقل 20 کشور دنیا برسانم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه در سال 88 رکورد ایران را در مدت 37 روز و با رکاب زدن 6 هزار کیلومتر مسافت جابجا کردم از طرف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان منتخب برای اعزام به سایر کشورها انتخاب شدم در حالی که بنده سالیان سال در رشته کاراته و در کسوت مربی و داور فعالیت داشتم.

دوچرخه‌سوار جهانگرد اردبیلی یادآور شد: هم اکنون نیز به عنوان مربی فعال در باشگاه شهید سید حاتمی مشغول فعالیت هستم و تربیت 300 نفر را عهده‌دار هستم.

صمدی گفت: زمانی که از هدف‌گذاری شهرداری اردبیل در اعزام یک دوچرخه‌سوار برای رساندن پیام صلح و دوستی ایرانیان با محور محیط زیست و طبیعت سر‌سبز اطلاع یافتم اعلام آمادگی کردم تا در این حرکت به تعهد و وظیفه خود عمل کنم.

وی عنوان کرد: البته بنده پیش از این نیز در مسابقات اعزامی به ژاپن و دوره‌های مربیگری آتش‌نشانان و امدادگران نیز حضور افتخار‌آمیزی داشته و توانستم برای سرزمین خود و دیارم اردبیل کسب افتخار کنم.

دوچرخه‌سوار جهانگرد اردبیلی بیان داشت: سفر به دور دنیا با هماهنگی فدراسیون دوچرخه‌سواری و وزارت امور خارجه و همچنین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام شد به گونه‌ای که سال 91 از اوایل مهر ماه رکاب‌زنی را با گذر از مرز جمهوری آذربایجان آغاز کردم.

صمدی افزود: بعد از گذر از آذربایجان به گرجستان و سپس از طفلیس به شهر ولادی روسیه و از آنجا نیز به جنوبی‌ترین نقطه این کشور در مدت 15 روز رکاب زده و در آنجا مورد استقبال سفیر و کنسولگری ایران در روسیه قرار گرفتم.

وی تصریح کرد: در کشور روسیه با حمایت شهردار شهر مسکو نهال دوستی ملت ایران و روسیه را غرس کرده و با گفت‌وگو و مصاحبه‌ای که با سایت‌های خبرگزاری‌های خارجی داشتم اهداف خود را از این سفر به عنوان یک شهروند ایرانی اعلام کردم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مربی باشگاه شهید سید حاتمی ادامه داد: پیام اصلی ما در این سفر هفت ماهه کمک به ارتقای شاخص‌های محیط زیست و طبیعت پر‌طراوت بود به طوری که در این سفر پرچم جمهوری اسلامی ایران را با خود به همراه داشته و به هر شهر و دیاری وارد می‌شدم مورد استقبال قرار می‌گرفتم.

صمدی گفت‌: بنده از شهر سن پطرزبورگ وارد استونی و کشورهای اتحادیه اروپا شدم سپس با گذر از شهرهای سوئد، دانمارک به اسپانیا و فرانسه رسیدم که در این شهرها نیز پیام ایرانیان را به گوش جهانیان رساندم.

وی مسیر بعدی خود را سوئیس، یونان و از طریق پرواز هوایی بمبئی هندوستان و در نهایت ژاپن اعلام کرد و تاکید کرد: آنچه که در این سفر به عنوان یک تجربه موفق و ملموس مشاهده کردم اینکه در هیچ یک از کشورها از مهر و عطوفت و غنای فرهنگ ایرانیان خبری نبود هر چند که نظم و انضباط آنها مثال‌زدنی است.

دوچرخه‌سوار جهانگرد اردبیلی ابراز داشت: در این سفر طولانی به رغم تحمل سختی‌های فراوان و برخی کارشکنی‌ها از سوی مسئولان کشورهای مختلف از طرف مردم مورد توجه و اقبال خاص قرار گرفته و در هر شهر و دیاری سعی می‌کردم کشور و شهر خودم اردبیل را که عظمت و ابهت تاریخی آن بی‌نظیر است به مردمان سایر کشورها معرفی کنم.

صمدی یادآور شد: در این سفر حتی با برخی از احزاب و گروه‌ها نظیر حزب سبز در فرانسه نیز دیداری داشته و از نقطه نظرات جالب توجه آنها در توجه به محیط زیست بهره بردم.

وی خاطرنشان کرد: در اکثر کشورها به ویژه ژاپن و اندونزی در منطقه آسیا شاهد مشارکت بالای مردم در حفظ جنگل و محیط زیست سالم و توجه به بناهای مذهبی و معنوی به ویژه مساجد بودم که این اقدام آنها جالب توجه بوده و نظرم را جلب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دوچرخه‌سوار جهانگرد اردبیلی در پایان سخنان خود اذعان داشت: این سفر پر فراز و نشیب تجربه گران‌سنگی برای بنده بود که بتوانم ضمن آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و تفکر سایر ملل با اندیشه بلند مردمان جهان در خصوص طبیعت و محیط زیست بهتر آشنا شوم.

انتهای پیام/62003/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول