اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حسن روحانی:

باید کسی رئیس‌جمهور شود که اخلاق و ادب را به ایران بازگرداند

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: باید مردم به کسی رای دهند که ضمن رفع مشکلات کشور، اخلاق و ادب را به ایران بازگرداند.

باید کسی رئیس‌جمهور شود که اخلاق و ادب را به ایران بازگرداند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز در جمع مردم این شهرستان در مسجد رسول (ص) حضور یافت و طی سخنانی اظهار داشت: در ایران اسلامی امکانات بسیار خوبی در ابعاد مختلف مانند نیروی انسانی متعهد و متخصص، منابع طبیعی و دانش تخصصی وجود دارد، اما به دلیل مشکلات مدیریتی نمی‌توانیم از این امکانات برای توسعه و پیشرفت کشور به درستی استفاده کنیم.

وی با اشاره به مشکلات استان البرز به ویژه مردم کشور اظهار داشت: کرج در کنار تهران قرار دارد و از امکانات بسیار خوبی از جمله آب سود می‌برد، اما این امکانات بیشتر در اختیار دیگر شهرها از جمله پایتخت قرار می‌گیرد و مردم خود کرج از آن کمترین بهره را می‌برند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این شهرستان آمار بالای بیکاری است و این در حالی است که این آمار قابل ملاحظه است و باید مسئولان برای رفع آن تلاش ویژه‌ای انجام دهند. به عنوان نمونه در کشورمان بیش از 3 میلیون نفر بیکار داریم که از این میان 760 هزار نفر از آنها دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی هستند.

روحانی تاکید کرد: با منابع طبیعی، ثروت، دانش و نیروی متخصصی که در کشور داریم، نباید جوانان ما بیکار باشند و اگر بتوانیم سرمایه‌های اصلی کشور از جمله نفت را در خدمت تولید و صنعت و کشاورزی درآوریم و درآمدهای نفتی را صرف امور زیربنایی کنیم، به طور قطع بخش مهمی از بیکاری و معضل اشتغال کشور برطرف می‌شود.

وی بیان داشت: با این همه نعمت و ثروت و داشتن جوانان مستعد و پویا نباید با مشکلات ریز و درشت دست و پنجه نرم کنیم و مردم حق دارند که بپرسند چرا این مشکلات برطرف نمی‌شود؟ چرا باید در بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی آمریکا دانشمندان ایرانی مشغول به فعالیت باشند، اما ما از دانش آنها برای توسعه کشور و رفع مشکلات بی‌بهره باشیم.

* باید از دانش دنیا استفاده کنیم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: برای رفع مشکلات موجود به ویژه در حوزه اشتغال و اقتصاد باید با جهان رابطه داشته و از تجارب و دانش آنها استفاده کنیم. به طور قطع با بستن درهای کشور نمی‌توانیم اهداف انقلاب را به طور کامل تحقق بخشیم. دلیل اینکه در گذشته بسیاری از کشورها از ما عقب‌تر بودند، اما امروز خود را بالاتر برده و پیشرفت کرده‌اند، همین است.

روحانی تاکید کرد: مرگ بر آمریکا گفتن راحت است، اما کار اصلی و مهم این است که بتوانیم توطئه‌های آمریکا و غرب علیه ایران را خنثی کرده و گرفتار دام‌های آنها نشویم.

* نیازمند مرگ بر آمریکای عملی هستیم

وی افزود: مرگ بر آمریکا باید عملی باشد و تنها بر گفتن این شعار کافی نیست. ما باید با خنثی‌کردن توطئه‌های آمریکا و دستیابی به پیشرفت و توسعه به ویژه در حوزه اقتصادی مرگ بر آمریکای خود را عملی کنیم. ما امروز نیازمند مرگ بر آمریکای عملی هستیم. به عنوان نمونه در سال 83 با اقدامات خوبی که در حوزه سیاست خارجی انجام دادیم، توانستیم مصوبه‌ای از شورای حکام بگیریم که فعالیت‌های هسته‌ای ایران را بدون انحراف توصیف می‌کرد. این موفقیت خود یک مرگ بر آمریکای بزرگ است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه عدم استفاده از نیروهای متخصص به کشور آسیب‌های فراوانی وارد کرده است، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر ما افراد نخبه، متخصص و کارشناس را به خانه فرستادیم و این امر در مدیریت کشور آسیب جدی وارد کرد. در انتخابات نیز باید از این نیروها استفاده کنیم و نباید به بهانه‌های مختلف مدیران دلسوخته را از صحنه خارج کنیم. متاسفانه برخی اوقات به افراد دلسوز اتهاماتی زده می‌شود که دل انسان را به درد می‌آورد. این در حالی است که در فرهنگ غنی شیعه و تعالیم دینی توهین و اتهام‌زنی پذیرفتنی نیست. ما که خود را شیعه حضرت علی (ع) توصیف می‌کنیم، نباید دست به چنین بداخلاقی‌هایی بزنیم.

روحانی تاکید کرد: ما باید آستانه تحمل خود را افزایش داده و از نقد و انتقاد نهراسیم. اگر مخالف ما حرف حقی زد باید سر تعظیم در برابر او فرود‌ آورده و حرف حق را بپذیریم. نه اینکه به افراد اتهام زده و اجازه انتقاد مصلحانه را به آنها ندهیم.

وی افزود: امروز یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور در حوزه مدیریتی است و نتوانستیم از توانمندی‌های خود به درستی در این مسیر استفاده کنیم. ما قانون خوب داریم، مردم دلسوز انقلابی داریم، نیروی متخصص داریم و امکانات در اختیارمان قرار دارد،‌ اما به دلیل مشکلات مدیریتی نمی‌توانیم از این همه امکانات و استعدادها به درستی بهر‌ه‌برداری کرده و کشور را در مسیر پیشرفت هدایت کنیم.

*نمی‌گویم به من رای دهید

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دلایل حضورش در انتخابات و ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: انتخابات یک عرصه بسیار مهم و سرنوشت‌ساز برای کشور است و همه باید با حضور گسترده در انتخابات و انداختن رای آگاهانه به صندوق در این عرصه مشارکت داشته باشیم.

روحانی افزود: نمی‌گویم که به من رای دهیم. بلکه به عنوان یک خادم مردم انتظار دارم که مردم با مسئولیت‌پذیری و تحقیق کاندیدای اصلح را انتخاب کرده و به کسی رای دهند که بتواند مشکلات و معضلات کشور به ویژه در حوزه اقتصادی و اجتماعی و بین‌المللی را برطرف کند. ما باید به کسی رای دهیم که اخلاق و ادب را به ایران بازگرداند.

* لجن‌پراکنی که کاری ندارد

وی اظهار داشت: اینکه با فرافکنی مشکلات را به دیگران نسبت دهیم و به دیگران لجن‌پراکنی کنیم که کاری ندارد. ادبیات رئیس جمهوری باید همراه با اخلاق و ادب باشد و نباید بی‌دلیل به دیگران تهمت بزنیم.

روحانی در پایان اظهار امیدواری کرد که با حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای‌، دولتی مقتدر و مدبر برای دوره یازدهم ریاست جمهوری انتخاب شود.

انتهای پیام/2302/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول