اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رتبه اول نخستین دوره مسابقات ملی باز‌ی‌سازی رایانه‌ای خواستار شد

تولید موج بازی‌های رایانه‌ای ایرانی با تکیه بر ذخایر فرهنگی

رتبه اول نخستین دوره مسابقات ملی باز‌ی‌سازی رایانه‌ای گفت: بازی‌سازان داخلی با تولید بازی‌هایی برگرفته از ذخایر دینی و فرهنگی می‌توانند موج بازی‌های رایانه‌ای ایرانی را در دنیا ایجاد کنند.

تولید موج بازی‌های رایانه‌ای ایرانی با تکیه بر ذخایر فرهنگی

شهاب‌الدین حبیبی خوزانی دانشجوی سال چهارم رشته کامپیوتر نرم افزار مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به تداوم و استمرار طراحی‌ها و حرکات رسانه‌های تعاملی بیگانه مغایر با فرهنگ بومی میهن عزیزمان اظهار داشت: کارشناسان ما بویژه متخصصان طراحی برنامه‌های رسانه‌های تعاملی از جمله حوزه آفرینش بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند با اتکا به فرهنگ و عناصر بومی کشورمان طراحی‌های بدیع و متقابلی را عملیاتی کنند.

* حرکات متقابل و پارتیزانی(نامتقارن) در طراحی و ارائه محصولات رسانه‌ای ضروری است

وی با اشاره به این‌که کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا با ایجاد موج رسانه‌ای هدفمند از طریق ساخت محصولات تلویزیونی، اینترنتی و رایانه‌ای مدعی امپراطوری رسانه‌ای، پرچمداری سبک زندگی نوین و مبلغ فرهنگ لیبرال دموکراسی در دنیای امروز هستند افزود: طراحان، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان محصولات فرهنگی با یک همت عالی و اراده‌ای مستحکم می‌توانند حرکات متقابل و پارتیزانی(نامتقارن) را در این حوزه طراحی کنند.

این دانشجوی صاحب رتبه اول نخستین دوره مسابقات ملی باز‌ی‌سازی رایانه‌ای تصریح کرد: از آنجا که تمام طراحی‌های آنها و جمعیت هدفشان تربیت نسل بعدی ایرانیان ، متناسب با مقاصد خودشان است ما نیز با تولید بازی‌های رایانه‌ای با محوریت عناصر بومی فرهنگی خودمان بر نسل بعدی آنها تأثیرگذار باشیم.

*بازی‌سازان یکی از سنگربانان مبارزه با تهاجم فرهنگی بدون آتش‌بس هستند

حبیبی خوزانی عرصه بازی‌سازی را به منزله جبهه علمی فرهنگی مؤثر و سازنده‌ای در مبارزه با محصولات رسانه‌ای بیگانه الهام گرفته از فرهنگ آنها دانست و افزود: بازی‌سازان یکی از سنگربانان این جبهه علمی فرهنگی بدون آتش‌بس هستند.

این عضو تیم ستارگان کویر دانشگاه آزاد کاشان در دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای با اشاره به برگزاری این رقابت‌ها در این دانشگاه بیان داشت: برگزاری این گردهمایی ملی علمی به همت دانشگاه آزاد کاشان اقدام علمی فرهنگی بسیار ارزنده و مورد نیاز است.

حبیبی خوزانی با تقدیر از مسئولان و عوامل اجرایی دانشگاه آزاد کاشان در برگزاری دومین دوره این رقابت‌ها افزود: این دانشگاه پتانسیل و قابلیت برگزاری مسابقات بازی‌سازی رایانه‌ای در سطح بین‌المللی را نیز دارد.

وی لازمه و مقدمات برگزاری این مسابقات در سطح بین‌الملل را تعامل با کشورهای اسلامی نظیر ترکیه و مالزی و سپس کشورهای عضو اتحادیه اروپا عنوان کرد و گفت: تکامل این حرکت علمی و فرهنگی تأثیرگذار دانشگاه آزاد کاشان برگزاری آن در سطح بین‌المللی است.

انتهای پیام/2406/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول