اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مازندران صورت گرفت

آغاز نشست اعضای کمیسیون تخصصی صنایع اتاق ایران

نشست اعضای کمیسیون تخصصی صنایع اتاق ایران با دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی مازندران در محل اتاق بازرگانی مازندران آغاز شد.

آغاز نشست اعضای کمیسیون تخصصی صنایع اتاق ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران صبح امروز در نشست اعضای کمیسیون تخصصی صنایع اتاق ایران با اشاره به اینکه سال گذشته نزدیک به مشکلات هزار تولیدکننده در قالب ستاد تسهیل بررسی شد، گفت: سیاست‌های تک قطبی کشاورزی در دهه اخیر در استان باعث عقب‌ماندگی از صنعت شد در سال‌های اخیر صنعت به عنوان موتور محرکه اقتصادی نیز برای رشد و توسعه مازندران به‌کارگیری شد.

مرتضی هاشم‌پور صنعتی شدن کشاورزی را یکی از راهکارهای اصلی رشد کشاورزی دانست و افزود: مازندران یکی از استان‌های برجسته در صنایع سلولزی است که بیش از 45 درصد ام دی اف کشور در این استان تولید می‌شود.

هاشم‌پور با بیان اینکه در سال گذشته پایه‌گذاری محکمی برای اقتصاد کشور انجام شد، تصریح کرد: اقتصاد کشور سال سختی را پشت سرگذاشت، ولی کارهای صورت گرفته در بلند مدت تاثیر بسزایی در اداره اقتصاد کشور بدون نفت خواهد داشت.

وی با تبیین برخی مشکلات تولیدکنندگان استان، ادامه داد: عدم پرداخت مطالبات واحدهای صنعتی از سوی دستگاه‌های اجرایی، افزایش شدید قیمت مواد اولیه، تحریم، سیاست انقباضی بانک‌ها و ناامنی در فضای کسب و کار از عوامل تهدیدکننده در تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به سهم 200 میلیارد تومانی مازندران از صندوق توسعه ملی اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل عدم همکاری بانک‌ها، سرمایه در گردش از طریق این صندوق در اختیار واحدهای تولیدی قرار نگرفت.

هاشم‌پور، پدیده گرانی و افزایش قیمت را منطقی دانست و تصریح کرد: وزارت صنعت افزایش قیمت را قبول دارد و اگر گرانی را نپذیریم و به تولیدکننده اجازه افزایش قیمت ندهیم، به دلیل افزایش هزینه‌های تولید شاهد کاهش تولید از سوی تولیدکننده هستیم که این امر باعث کمبود کالا در بازار شده و گرانی مجدد ایجاد می‌کند.

انتهای‌پیام/86011/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول