اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر امور خارجه در مازندران:

ایران در رشد شاخص‌های توسعه انسانی مقام دوم جهان را دارد

وزیر امور خارجه گفت: بر اساس گزارش سازمان ملل ایران دومین نرخ رشد شاخص‌های توسعه انسانی را بعد از کره جنوبی دارد.

ایران در رشد شاخص‌های توسعه انسانی مقام دوم جهان را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، علی‌اکبر صالحی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بابلسر که در اردوگاه شهید عظیمی برگزار شد، اظهار داشت: توسعه و پیشرفت امروز جامعه ایران اسلامی مرهون تلاش و زحمات رزمندگان و نیروهای بسیجی دوران دفاع مقدس و خون شهیدان، رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه ما برای نظامی مقدس و انقلابی در حرکتیم و این حرکت، حرکت خوبی است، گفت: دلایل قدرت و تأثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران بر کشورهای دیگر بسیار زیاد است، اما وقتی دلایل متعددی را طبقه‌بندی می‎کنیم، مسئله ایمان و از خود گذشتگی در جامعه و انقلاب ما نمود بیشتری پیدا می‎کند.

وی تصریح کرد: در هفته گذشته بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد در رابطه با شاخص‌های توسعه انسانی، ایران در نرخ رشد شاخص توسعه انسانی بعد از کره جنوبی مقام دوم جهان را دارد.

صالحی اضافه کرد: نبود قوانین حمایت از نوجوانان و قوانین حمایت به کار زنان در عرصه اجتماعی از جمله شاخص‌هایی بوده است که ما در مورد آن ملاحظاتی داشته‌ایم که اگر آن را به دست می‌آوردیم امروز جزو 20 کشور نخست دنیا بودیم.

وی با بیان اینکه ما در بعد از انقلاب در زمینه علمی بسیار موفق بودیم، گفت: در قبل از انقلاب در هیچ رشته‌ای دانشجوی مقطع دکترا نداشتیم، تنها در برخی از رشته‌ها  دانشجوی فوق‌لیسانس داشتیم، که در بعد از انقلاب شهید علی محمدی نخستین دانشجوی مقطع دکترای فیزیک در دانشگاه صنعت شریف بوده است و امروز نیز فارغ‌التحصیلان و دانشجویان زیادی در رشته دکترا داریم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه تولید برق و ظرفیت نصب شده آن در قبل از انقلاب 5 هزار مگاوات بوده است، افزود: در حال حاضر این مقدار 65 هزار مگاوات و تا پایان سال بالای 70 هزار مگاوات می‌رسد یعنی در طول 34 سال انقلاب رشد 13 برابری داشتیم.

صالحی همچنین با بیان اینکه کل تولید نفت ما در بهترین شرایط 4 میلیون بشکه بوده که نیم آن در کشور مصرف و نیم دیگر را صادر می‌کردیم، گفت: این در حالی است که صادرات برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس که جمعیت کمتر از یک میلیون نفر را دارند این مقدار بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار کیلومتر لوله‌کشی گاز در کشور داریم، بیان داشت: این آمارها نشان از سلامت و پاک دستی نظام جمهوری اسلامی است.

وزیر امور خارجه در پایان به انتخابات اشاره و تصریح کرد: امیدوارم همه دست به دست هم داده و با وحدت و انسجام ملی انتخابات را باشکوه‌تر از گذشته برگزار کنیم.

انتهای پیام/86010/ق40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول