اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک قطعه زمین کشاورزی صورت گرفت

برداشت 25 درصد بذر جوی مورد نیاز کرمان در ریگان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت: برای نخستین بار در کرمان 25 درصد بذر جوی مورد نیاز این استان در یک قطعه زمین 35 هکتاری کشاورزی در ریگان تولید و برداشت شد.

برداشت 25 درصد بذر جوی مورد نیاز کرمان در ریگان

موسی جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: برای نخستین بار در کرمان یک چهارم بذر جوی مورد نیاز این استان در یک قطعه زمین 35 هکتاری کشاورزی در ریگان تولید و روانه بازار شد.

وی عنوان کرد: در اقدامی توسط یکی از کشاورزان نمونه ریگانی و در شرایط آب و هوایی مساعد در ریگان در زمینی به مساحت 35 هکتار که از هر هکتار 3,5 تن محصول برداشت شد، 50 تن بذر جوی رقم ریحان در ریگان تولید شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان ادامه داد: با نظارت کارشناسان زراعت استان کرمان و شهرستان ریگان و شرایط مساعد آب و هوایی در سال‌جاری این رقم جو یعنی رقم ریحان جایگزین رقم والفجر شد که سبب تولید و خودکفایی این محصول در شهرستان ریگان شده است.

وی عنوان کرد: این بذر در سال‌های گذشته از سایر شهرستان‌ها و استان‌ها وارد استان کرمان می‌شد که در سال‌جاری در اقدامی با همکاری کمیته بذر استان و مدیریت زراعت این محصول در ریگان تولید و کار برداشت آن در شهرستان آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان افزود: این مزرعه جو به صورت کاملاً مکانیزه آبیاری شده و با این اقدام شهرستان از لحاظ تولید بذر جوی با کیفیت خودکفا و 50 تن از این محصول به دیگر نقاط استان کرمان ارسال شد.

جلالی افزود: این محصول در روستای بمبویان تولید شد و در سالی که به عنوان سال حماسه اقتصادی نامگذاری شده است، کشاورزان ریگان در زمینه بذر جو خودکفا شدند.

گفتنی است، شهرستان ریگان یکی از قطب‌های تولید بذر گندم، جو و ذرت در استان کرمان است.

انتهای پیام/80014/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول